Show simple item record

dc.contributor.authorFebrian, Axel
dc.date.accessioned2024-12-10T03:30:32Z
dc.date.available2024-12-10T03:30:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7734
dc.descriptionThe large number of packaged ready-to-drink coffee products circulating in Indonesia indicates that this business has a large market opportunity. Each producer is competing to create a strategy to reach the existing market. Therefore Mai Kopi wants to compete by providing bottled coffee drink products with selected Robusta coffee beans from Kintamani which has a soft taste but still feels the coffee vibe, making it suitable for people who like to fear stomach pain due to the caffeine contained in coffee when you drink coffee. active and also very suitable for new coffee connoisseurs. Mai Kopi is a new coffee brand that was born in Denpasar. The existence of Mai Kopi is not widely known by the public, due to the many market competitions that are mushrooming and competitive. Seeing this condition, we tried to design a creative strategy of Brand Activation for Mai Kopi as an effort to introduce the brand to the public. The results of this study are that the design of Mai Kopi called "Coffee Club" could try to introduce existing and non-existing customers, and strengthen the brand story of Mai Kopi itself, so that they can compete with competitors later on. After designing a creative strategy for the "Coffee Club", it is hoped that the existence of Mai Kopi can be known by the general public, especially for coffee lovers in Denpasar.en_US
dc.description.abstractBanyaknya produk kopi siap minum dalam kemasan yang beredar di Indonesia menandakan bahwa bisnis ini memiliki peluang pasar yang besar. Masing-masing produsen berlomba-lomba menciptakan strategi untuk meraih pasar yang ada. Oleh karena itu Mai Kopi ingin terjun bersaing dengan menyediakan produk minuman kopi botolan dengan biji kopi Robusta pilihan asal Kintamani yang memiliki rasa soft tetapi masih terasa vibe kopinya, sehingga cocok untuk orang yang suka takut akan rasa sakit perut akibat kafein yang terkandung dalam kopi disaat anda beraktivitas dan juga sangat cocok untuk orang penikmat baru kopi. Mai Kopi merupakan brand kopi baru yang lahir di Denpasar. Keberadaan Mai Kopi ini belum banyak diketahui oleh masyarakat, dikarenakan banyaknya persaingan pasar yang menjamur dan kompetitif. Melihat kondisi demikian, maka kami mencoba merancang strategi kreatif Brand Activation terhadap Mai Kopi sebagai upaya untuk mengenalkan brand tersebut kepada masyarakat. Hasil dari penelitian ini adalah bahwa perancangan Mai Kopi yang bernama “Coffee Club” dapat berupaya untuk mengenalkan pelanggan yang sudah ada maupun belum, serta memperkuat brand story dari Mai Kopi, sehingga nantinya dapat bersaing dengan kompetitor. Setelah merancang strategi kreatif brand activation “Coffee Club”, diharapkan keberadaan Mai Kopi dapat diketahui oleh masyarakat umum khususnya bagi para pecinta kopi yang berada di Denpasar.en_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectMinumanen_US
dc.subjectKopien_US
dc.subjectBrand Activationen_US
dc.subjectBeverageen_US
dc.subjectCoffeeen_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND AKTIVASI DALAM MENGENALKAN BRAND “MAI KOPI” DI TENGAH KETATNYA PERSAINGAN BISNIS KOPI DI ZAMAN SEKARANGen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20317012


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record