Show simple item record

dc.contributor.authorEric, Nicholas
dc.date.accessioned2024-12-11T02:23:19Z
dc.date.available2024-12-11T02:23:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/7740
dc.descriptionCosplay comes from the words costume and play, which means costume play. Originating from Japan and America, cosplay which was originally loved by the Indonesian people is now increasingly popular, because cosplay has its own uniqueness, namely, by using costumes, accessories, and make-up such as game characters, manga, cartoon films, fairy tales, and singers with idols. Cosplay can also be used for children, teens, or adults of all ages. This is because there are many cosplay events ranging from large to small scale. And this creates a new field, namely the Cosplay Industry. Currently, cosplay events can be easily found every year in areas in Indonesia. In fact, product improvements have occurred in the last 15 years in Cosplay (such as Custom, hairdressing, shoe makeup, weapons, etc.) made by cosplayers, Using existing hands and basic tools, Using a combination of methods and techniques and a mixture of materials. Along with the times where pop culture, anime, and games are now loved by many people and the world has accepted Cosplay culture well. Thus, it is appropriate for brand Cire to use services to make custom props. Cire is a cosplay maker which uses technology, one of which is Laser Cutting, 3d Modeling, 3d Printing, because the brand is still relatively new so it hasn't started brand activation yet. Not only making props, of course there is also content for the audience so that they can attract more audiences, one example is by showing the progress of videos in making props, with this content, Cire can use it to build awareness on social media. Through this research, Cire Workshop decided to create an activation through which is also supported by Instagram content, promotions, videos and events.en_US
dc.description.abstractCosplay berasal dari kata costume dan play, yang berarti permainan kostum. Berasal dari Jepang dan Amerika, cosplay yang semula digemari oleh masyarakat Indonesia kini semakin populer, karena cosplay memiliki keunikan tersendiri yaitu, dengan menggunakan kostum, aksesoris, dan make-up seperti karakter permainan, manga, film kartun, dongeng, dan penyanyi dengan idola. Cosplay juga bisa digunakan untuk anak-anak, remaja, atau dewasa segala usia. Hal ini dikarenakan banyak nya acara cosplay mulai dari skala besar hingga kecil. Dan hal ini menciptakan lapangan baru yaitu Industri Cosplay . Saat ini, acara cosplay bisa dengan mudah ditemukan setiap tahun di daerah-daerah di Indonesia. Padahal, peningkatan produk sudah terjadi dalam 15 tahun terakhir pada cosplay (Seperti Custom , tata rambut, tata rias sepatu, senjata, dll) dibuat oleh para cosplay er, menggunakan tangan dan alat dasar yang ada, Dengan menggunakan kombinasi metode dan teknik dan campuran bahan. Seiring perkembangan zaman dimana budaya popular, anime , dan game sekarang banyak disukai orang serta dunia sudah menerima dengan baik budaya Cosplay . Dengan demikian, tepat bagi brand Cire untuk menggunakan jasa untuk dalam membuat custom prop. Cire adalah cosplay maker dimana menggunakan teknologi salah satunya yaitu laser cutting , 3d modelling dan 3d printing . Karena brand masih tergolong baru sehingga masih belum memulai aktivasi brand . Tidak hanya juga membuat props saja tentu juga ada konten untuk audience sehingga dapat memikat audience lebih banyak, salah satu contoh nya dengan menunjukkan progress video dalam pembuatan props , dengan konten tersebut, Cire dapat menggunakannya sebagai untuk membangun awareness pada media sosial. Melalui riset tersebut Cire Workshop memutuskan untuk membuat sebuah aktivasi melalui yang juga didukung oleh konten Instagram, promosi, video dan eventen_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectBrand Aktifasien_US
dc.subjectCosplayen_US
dc.subjectSosial Mediaen_US
dc.subjectDigital Marketingen_US
dc.subjectGraphic Styleen_US
dc.subjectBrand Activationen_US
dc.subjectDigital Marketingen_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND AKTIVASI DAN MEDIA KOMUNIKASI UNTUK BRAND CIRE YANG MERUPAKAN PENYEDIA PRODUK COSPLAY AGAR DAPAT DIKENAL KOMUNITAS COSPLAYen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20317025


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record