Show simple item record

dc.contributor.authorHariyanto
dc.date.accessioned2025-04-08T09:03:23Z
dc.date.available2025-04-08T09:03:23Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8084
dc.descriptionTh e purpose of the research i s to investigate the financial performance of Creativo Company b ased on financial ratios; profitability ratio (gross profit margin, net profit margin, and return on assets) and growth ratio. The samples used in this research are Creativo’s monthly financial reports that begins from October 2009 to December 2011. In ord er to analyze the company’s financial performance based on profitability and g rowth ratios, this research uses the time - series analysis approach and some interpretation of the various problems found. The result of this research shows that the financial p erformance of Creativo based on profitability and growth ratios are still not stable. The result of this research indicates problems in Creativo management in maintaining or improving the company’s sales, maintaining the stability of the company’s non - prod uction cost, and the lack of company’s ability to use corporate assets to improve the company performanceen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui kinerja keuangan perusahaan Creativo berdasarkan rasio keuangan profitabilitas ( gross profit margin, net profit margin, dan return on assets ) dan rasio pertumbuhan. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah laporan - laporan keuangan bulanan perusahaan Creativo yang diawali pada bulan Oktober 2009 hingga bulan Desember 2011. Untuk dapat menganalisis kinerja keuangan perusahaan Creativo berdasarkan rasio profitabilitas dan rasio pertumbuhan , penelitian ini menggunakan pendekatan time - series analysis dan melakukan penafsiran terhadap berbagai permasalahan yang ditemukan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kinerja keuangan perusahaan Creativo berdasarkan rasio profitabilitas dan rasio pertumb uhan masih tidak stabil. Hasil penelitian ini menunjukkan adanya permasalahan dari segi manajemen perusahaan dalam menjaga / meningkatkan penjualan perusahaan, mempertahankan kestabilan biaya non - produksi perusahaan, serta kurangnya kemampuan perusahaan da lam menggunakan aktiva perusahaan untuk meningkatkan kinerja perusahaanen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectAnalisis Rasio Keuanganen_US
dc.subjectKinerja Keuanganen_US
dc.subjectPerusahaan Creativoen_US
dc.subjectFinancial Ratio Analysisen_US
dc.subjectFinancial Performanceen_US
dc.subjectand Creativoen_US
dc.titleANALISIS LAPORAN KEUANGAN BERDASARKAN RASIO PROFITABILITAS DAN PERTUMBUHAN DI PERUSAHAAN CREATIVOen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10108025
dc.identifier.dosenpembimbingLenny Gunawan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record