Show simple item record

dc.contributor.authorWiyono, Tri Wahyu Oktalia Agung
dc.date.accessioned2025-07-08T08:51:33Z
dc.date.available2025-07-08T08:51:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8272
dc.descriptionThe purpose of this design is for activating Ideasick brand in order to gain brand awareness of smartphone users in Indonesia. To gain brand awareness of smart phone users in Indonesia , in this case we held social movement via android application. Social Movement used as the main media to approach market because of a growing social movement trend s among ideasick ’s market . Social Movement that will be held will be around nationalism and the common problems in Indonesia, this is done to shape public opinion towards the brand as an Indonesia n applicat ions developer and cares for its nation. I n th is first application , ideasick also wants to show its quality as a developer of mobile applications. S martphone applications have been selected for ideasick ’s brand activation ABSTRAK.pdf viii because it has no portfolio, so th at these applications can be a good portfolio for ideasick . Android is also preferable based on the number of Android users that are much higher compared to other mobile operating system s users . Besides , this portfolio is needed as a way to convey the valu e of the brand to the market as well as to gain credibility it needet to enter the enterprise market. Using mobile applications as a main media to activate a brand is tricky. Because it can not be done without any supportive media that expand the spread th e application itself . Therefore, in conducting this brand activation other media are also used such as YouTube, social media and advertising done by a third party company , this is done solely to increase the number of touchpoints of media applications and help shape public opinion against ideasick branden_US
dc.description.abstractPerancangan ini dilakukan dalam rangka aktivasi brand Ideasick dalam rangka mendapatkan brand awareness dari pengguna telepon genggam di Indonesia . Untuk mendapatkan brand awareness dari pengguna telepon genggam di Indonesia maka dibuatlah movement sosial berbasis aplikasi android . Movement sosial dipilih se bagai media pendekatan karena tren yang sedang berkembang di kalangan target market ideasick yaitu remaja dan dewasa awal adalah kegiatan sosial dan olahraga. Movement sosial yang diangkat berkaitan dengan nasionalisme dan permasalahan yang ada di Indonesi a, hal ini dilakukan untuk membentuk opini publik terhadap ideasick yang berasal dari Indonesia dan perduli terhadap bangsa dan negaranya. Bukan hanya itu, dalam aplikasi perdana ideasick ini juga ingin menunjukkan kualitasnya sebagai pengembang aplikasi t elepon genggam. Media aplikasi telepon pintar dipilih karena ideasick adalah sebuah brand pengembang aplikasi yang belum memiliki portofolio, sehingga aplikasi ini dapat menjadi portofolio bagi ideasick juga berdasarkan jumlah pengguna android yang jauh le bih tinggi jika dibandingkan dengan sistem operasi telepon genggam lainnya. Selain itu portofolio ini dibutuhkan sebagai salah satu cara untuk menyampaikan value dari brand Ideasick ke target market serta untuk mendapatkan kepercayaan dari market enterpris e . Melakukan brand activation dengan media aplikasi tidak dapat berjalan tanpa dukungan media lain, mengingat touchpoints dari media aplikasi yang sangat kecil karena jumlah aplikasi di pasar yang sangat banyak. Oleh karena itu dalam melakukan brand activa tion ini juga menggunakan media lain seperti youtube, media sosial dan juga iklan yang dilakukan oleh pihak ketiga, hal ini dilakukan semata - mata untuk meningkatkan jumlah touchpoints dari media aplikasi serta membantu membentuk opini publik terhadap brand ideasicken_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectAndroiden_US
dc.subjectTelepon Pintaren_US
dc.subjectKomunikasien_US
dc.subjectMovement Sosialen_US
dc.subjectAktivasien_US
dc.subjectMereken_US
dc.subjectSmartphonesen_US
dc.subjectCommunicationsen_US
dc.subjectSocial Movementen_US
dc.subjectActivationen_US
dc.subjectBranden_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND ACTIVATION IDEASICK MENGGUNAKAN MEDIA APLIKASI ANDROIDen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20312044
dc.identifier.dosenpembimbingStevanus Christian Anggrianto
dc.identifier.dosenpembimbingAmelia Sidik
dc.identifier.dosenpembimbingAgus Sukamto


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record