Show simple item record

dc.contributor.authorHendrawan, Nicolas
dc.date.accessioned2025-07-10T03:23:21Z
dc.date.available2025-07-10T03:23:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8288
dc.descriptionThis design is made in order to introduce the brand Heinnick Leather Guitar Case for domestic and multicultural society. Heinnick is a guitar brand leather bag which was founded in 2015 and located in Surabaya. The making of identity and communication media have emerged based on the problems faced by Heinnick where this company is newly established and has n ’ t had a clear identity. As a new brand, needed a strong identity that value as well as the emotional and functional c an be delivered, remembered and understood by the target market. To be able to introduce the brand Heinnick, the necessary visual communication strategy and drafting a visual identity to help solve the problems of Heinnick that are expected to bring awaren ess to the community. Visual identity is one method to introduce and boost sales to consumers. One way to introduce the visual identity of effective and efficient is to create a company logo that able to convey the company's value . B ecause with logo which able to convey the message, it will be easy to remember and raise brand awareness to the target market. Visual identity which is created for Heinnick Leather Guitar Case will be adapted to the character of the company and the value offered to the target ma rket. It aims to be recognized and distinguished Heinnick ’s other competitors. With this adjustment is also expected to be the image of Heinnick can be formed in the minds of consumers rather easily recognized. In carrying out the visual identity, communic ation media also plays an important role in order to value and sale value delivered can be known and remembered by the target market Heinnick. The elements that exist in making this brand a role in determining the assessment of the product from Heinnick ’s target marketen_US
dc.description.abstractPerancangan ini dilakukan dalam rangka untuk memperkenalkan brand Heinnick Leather Guitar Case untuk masyarakat domestik dan multikultural. Heinnick adalah sebuah brand tas gitar kulit yang berdiri pada tahun 2015 dan berada di Surabaya. Penyusunan ident itas dan media komunikasi ini muncul berdasarkan masalah yang dihadapi oleh Heinnick di mana perusahaan ini baru berdiri dan belum memiliki identitas yang jelas. Sebagai brand yang baru berdiri, diperlukan sebuah identitas yang kuat agar value serta nilai emosional dan fungsional dapat tersampaikan, diingat serta dimengerti oleh target market. Untuk dapat memperkenalkan brand Heinnick, maka diperlukan strategi komunikasi visual dan penyusunan konsep identitas visual untuk membantu menyelesaikan permasalahan dari Heinnick sehingga diharapkan mampu memunculkan awareness terhadap masyarakat. Identitas visual merupakan salah satu metode untuk memperkenalkan sekaligus mendongkrak penjualan kepada konsumen. Salah satu cara untuk memperkenalkan identitas visual yan g efektif dan efisien adalah dengan membuat logo perusahaan yang mampu menyampaikan value perusahaan . K arena dengan logo yang mampu menyampaikan pesan tersebut, maka Heinnick akan mudah diingat serta memunculkan brand awareness kepada target market. Identitas visual yang dibuat untuk Heinnick Leather Guitar Case akan disesuaikan dengan karakter perusahaan dan value yang ditawarkan kepada target market. Hal ini bertujuan agar Heinnick dapat dikenal dan dibedakan pesaing lainnya. Dengan penyesuaian ini juga diharapkan agar image dari Heinnick mampu dibentuk di benak konsumen agak mudah dikenal. Dalam melaksanakan identitas visual tersebut, media komunikasi juga berperan penting agar value dan nilai jual yang disampaikan dapat diketahui dan diingat oleh t arget market Heinnick. Elemen - elemen yang ada dalam pembuatan brand ini turut berperan dalam menentukan penilaian masyarkat terhadap produk dari Heinnicken_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectIdentitas Visualen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMedia Komunikasien_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectVisual Identityen_US
dc.subjectCommunication Mediaen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.titlePERANCANGAN IDENTITAS VISUAL UNTUK PRODUK TAS GITAR KULIT DARI HEINNICKen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20312002
dc.identifier.dosenpembimbingArief Agung Suwasono
dc.identifier.dosenpembimbingAlvin Raditya


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record