Show simple item record

dc.contributor.authorEffendi, Ellaura
dc.date.accessioned2025-07-25T03:07:21Z
dc.date.available2025-07-25T03:07:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8407
dc.descriptionThe purpose of this study is to determine whether interpersonal relationship and communication affect the level of sales in Ray White Mulyosari. Population applied in this study is the client of each marketing that has made a transaction in the period on February, 2 nd 2015 to April, 20 th 2015, amounting to 43 people. Data taken using a questionnaire that measured with Likert scale. In this study, samples are taken by using purposive sampling with the total of 30 respondents. The authors use multiple linear regression analysis with the help of the program SPSS version 17.0. The result of this research shows that interpersonal relationship (X 1 ) and communication (X 2 ) have simultaneous and significant influence towards on the level of sales (Y) in Ray White Mulyosari. Interpersonal relationship (X 1 ) and communication (X 2 ) also have partial and significant influence towardson the level of sales (Y) in Ray White Mulyosari.en_US
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah hubungan interpersonal dan komunikasi berpengaruh terhadap volume penjualan di Ray White Mulyosari. Populasi yang diterapkan dalam penelitian ini adalah klien dari masing- masing marketing yang telah melakukan transaksi pada periode 2 Fe bruari - 20 April 2015 yang berjumlah 43 orang. Data diambil dengan menggunakan kuesioner yang diukur dengan skala Likert . Pada penelitian ini, sampel diambil dengan menggunakan metode purposive sampling dengan menggunakan rumus Slovin yang melibatkan sebanyak 30 responden. Penulis menggunakan teknik analisis regresi linear berganda dengan bantuan progra m SPSS versi 17.0. Berdasarkan hasil analisis data, dapat disimpulkan bahwa variabel hubungan interpersonal (X 1 ) dan komunikasi (X 2 ) berpengaruh secara simultan dan signifikan terhadap volume penjualan (Y) di Ray White Mulyosari. Serta Hubungan Interpersonal (X 1 ) dan komunikasi (X 2 ) berpengaruh secara parsial dan signifikan terhadap volume penjualan (Y) di Ray White Mulyosarien_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectHubungan Interpersonalen_US
dc.subjectKomunikasien_US
dc.subjectVolume Penjualanen_US
dc.subjectInterpersonal Relationshipen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectSales Volumeen_US
dc.titlePENGARUH HUBUNGAN INTERPERSONAL DAN KOMUNIKASI TERHADAP VOLUME PENJUALAN DI RAY WHITE MULYOSARIen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40111045
dc.identifier.dosenpembimbingOscarius Yudhi Ari Wijaya


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record