Show simple item record

dc.contributor.authorWijaya, Gabriela Yoda
dc.date.accessioned2025-07-25T04:31:19Z
dc.date.available2025-07-25T04:31:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8413
dc.descriptionTh e aim of this research is to determine the effect of the marketing mix (product, price, place, an d promotion) on purchasing decisions visitors in G - Walk Surabaya. The research used a sample of 150 respondents with accidental sampling methods, data collection using questionnaires and literature study. Data analysis using SPSS version 20. Processing and testing hypothesis will use the F test and t test. The results of this study proved by testing the hypothesis that the F test, t test and determinant coefficient (R 2 ). Based on the results of the questionnaire data processing with SPSS 20, the result for the sig . F test and t test < 0, 08 ( ie 0,000). Therefore, it can be concluded that the variable product, price, place, and promotion simultaneously and partially have a significant influence on purchasing decisions in G - Walk Surabaya . The relationship between the increase of purchasing decision in G - Walk to the factors that influence quite strong, as evidenced by the R = 0, 918. The coefficient of determination (R 2 ) of 0, 843 which means that the purchasing decisions in G - Walk influenced by variations in product, price, place, and promotion of 84,3%, while 15, 7% is influenced by other variables that are not included in this researchen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh bauran pemasaran (produk, harga, tempat, dan promosi) terhadap keputusan pembelian pengunjung di G- Walk Surabaya. Penelitian menggunakan sampel sebanyak 150 responden dengan metode accidental sampling , pengumpulan data menggunakan metode kuesioner serta studi kepustakaan. Analisis data menggunakan program SPSS versi 20. Pengolahan dan pengujian hipotesis akan menggunakan uji F dan uji t. Hasil penelitian ini terbukti dengan pengujian hipotesis ya itu : uji F, uji t dan koefisien determinan (R 2 ). Berdasarkan pada hasil pengolahan data kuesioner dengan program SPSS 20, didapatkan hasil untuk nilai sig. uji F dan uji t < 0,08 (yaitu sebesar 0,000). Oleh karena itu, dapat disimpulkan bahwa variabel produk, harga, tempat, dan promosi secara simultan dan parsial memiliki pengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian di G-Walk Surabaya. Keeratan hubungan antara peningkatan keputusan pembelian di G-Walk dengan faktor-faktor yang mempengaruhinya cukup kuat, terbukti dengan R= 0,918. Koefisien determinasi (R 2 ) sebesar 0,843 hal ini berarti bahwa keputusan pembelian di G-Walk dipengaruhi oleh variasi pada produk, harga, tempat, dan promosi sebesar 84,3% sedangkan 15,7% dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak termasuk dalam penelitian ini.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectPemasaranen_US
dc.subjectBauran Pemasaranen_US
dc.subject4P (Produk, Harga, Tempat, dan Promosi)en_US
dc.subjectG-Walken_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing Mixen_US
dc.subject4P (Product, Price, Place, and Promotion)en_US
dc.subjectPurchase Decisionen_US
dc.titlePENGARUH BAURAN PEMASARAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI G - WALK SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40111048
dc.identifier.dosenpembimbingMichael Ricky Sondak
dc.identifier.dosenpembimbingChristy Widyawati


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record