Show simple item record

dc.contributor.authorSaputra, Wiyanto
dc.date.accessioned2025-07-30T08:58:16Z
dc.date.available2025-07-30T08:58:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8469
dc.descriptionThe purpose of this study is to determine the right marketing strategy for Guoyin. This study is a qualitative research which uses primary and secondary data sources. The primary data source directly provides data for data collectors and can be obtained from direct observation on the study site, as well as interviews with informants. Sources of primary data are recorded through written notes, recording, and photo taking. On the other hand, secondary data sources do not directly provide data for data collector. The sources can be obtained from references, such as books, journals, and other sources that will support this research. The data analysis process in this research uses the 4P strategy, namely Product, Price, Place, and Promotion. The conclusion of this study encourages the use of pricing strategy with special-purpose approach, followed by the launch of new products and new outlets in the city’s downtownen_US
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana strategi marketing Guoyin. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif dan sumber data yang digunakan adalah sumber data primer dan sumber data sekunder. Sumber data primer adalah sumber data yang langsung memberikan data kepada pengumpul data dan dapat diperoleh dari pengamatan langsung ke lokasi penelitian,hasil wawancara dengan informan. Sumber data primer dicatat melalui catatan tertulis atau perekaman dan juga pengambilan foto. Sumber data sekunder adalah sumber data yang tidak langsung memberikan data kepada pengumpul data dan dapat diperoleh dari refrensi- refrensi misalnya dari buku-buku,jurnal,dan sumber-sumber yang dapat mendukung penelitian ini. Analisis data menggunakan 4P yaitu P roduct, Price, Place, dan Promotion. Kesimpulan dari hasil penelitian ini adalah strategi penetapan harga jual produk dengan pendekatan tujuan khusus yang diiringi dengan peluncuran produk baru serta membuka outlet baru di pusat keramaianen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectProducten_US
dc.subjectPriceen_US
dc.subjectPlaceen_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.titleANALISIS STRATEGI MARKETING GUOYINen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10112258
dc.identifier.dosenpembimbingTina Melinda


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record