Show simple item record

dc.contributor.authorLavenia, Sherly
dc.date.accessioned2025-11-21T05:13:08Z
dc.date.available2025-11-21T05:13:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8656
dc.descriptionThis study aims to determine the factors of perceived quality of destinations that influence tourists in visiting the city of Bandung. The population in this study are domestic tourists who have visited Bandung during the pandemic (from March 2020 to April 2022). This research technique is a purposive sampling technique with a total sample of 130 respondents. The data obtained in this study are primary data by distributing questionnaires online via the Google form. This research is a quantitative research with a research model that is confirmatory factor analysis. Based on the research results, there are four factors that are formed in influencing domestic tourists to visit the city of Bandung. The four factors formed are attraction factors, amenity factors, accessibility factors and ancillary factors. Attraction factors include natural tourism, artificial tourism, and cultural tourism. Amenity factors include roads, airports, stations, lodging, and restaurants. Accessibility factors include the completeness of transport and good road access. Ancillary factors include travel agents and tourist information. The results of the four factors constitute 67.31% of the existing 12 elements.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor persepsi kualitas destinasi yang mempengaruhi wisatawan dalam mengunjungi Kota Bandung. Populasi dalam penelitian ini adalah wisatawan domestik yang pernah mengunjungi Bandung semasa pandemi (periode Maret 2020 hingga April 2022). Teknik penelitian ini merupakan teknik purposive sampling dengan jumlah sampel sebanyak 130 responden. Data yang diperoleh dalam penelitian ini adalah data primer dengan membagikan kuesioner secara online melalui google form. Penelitian merupakan penelitian kuantitatif dengan model penelitian yaitu analisis faktor konfirmatori. Berdasarkan hasil penelitian, terdapat empat faktor yang terbentuk dalam mempengaruhi wisatawan domestik berkunjung ke Kota Bandung. Keempat faktor yang terbentuk yaitu faktor attraction, faktor amenity, faktor accessibility dan faktor ancillary. Faktor attraction meliputi wisata alam, wisata buatan, dan wisata budaya. Faktor amenity meliputi jalan raya, bandara, stasiun, penginapan, dan rumah makan. Faktor accessibility meliputi kelengkapan transport dan akses jalan yang baik. Faktor ancillary meliputi travel agent dan tourist information. Hasil dari keempat faktor merupakan 67,31% dari 12 elemen yang telah ada.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectPersepsi kualitas destinasien_US
dc.subjectFaktoren_US
dc.subjectKota Bandungen_US
dc.subjectPerceived destination qualityen_US
dc.subjectFactorsen_US
dc.subjectBandung cityen_US
dc.titleAnalisa Faktor-faktor Yang Membentuk Minat Berwisata Masyarakat Ke Kota Bandungen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim0406011910026
dc.identifier.dosenpembimbingVerina Wijaya


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record