| dc.contributor.author | Lavenia, Sherly | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-21T05:13:08Z | |
| dc.date.available | 2025-11-21T05:13:08Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8656 | |
| dc.description | This study aims to determine the factors of perceived quality of destinations that influence
tourists in visiting the city of Bandung. The population in this study are domestic tourists who
have visited Bandung during the pandemic (from March 2020 to April 2022). This research
technique is a purposive sampling technique with a total sample of 130 respondents. The data
obtained in this study are primary data by distributing questionnaires online via the Google
form. This research is a quantitative research with a research model that is confirmatory factor
analysis. Based on the research results, there are four factors that are formed in influencing
domestic tourists to visit the city of Bandung. The four factors formed are attraction factors,
amenity factors, accessibility factors and ancillary factors. Attraction factors include natural
tourism, artificial tourism, and cultural tourism. Amenity factors include roads, airports,
stations, lodging, and restaurants. Accessibility factors include the completeness of transport
and good road access. Ancillary factors include travel agents and tourist information. The
results of the four factors constitute 67.31% of the existing 12 elements. | en_US |
| dc.description.abstract | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor persepsi kualitas destinasi yang mempengaruhi
wisatawan dalam mengunjungi Kota Bandung. Populasi dalam penelitian ini adalah wisatawan
domestik yang pernah mengunjungi Bandung semasa pandemi (periode Maret 2020 hingga April
2022). Teknik penelitian ini merupakan teknik purposive sampling dengan jumlah sampel
sebanyak 130 responden. Data yang diperoleh dalam penelitian ini adalah data primer dengan
membagikan kuesioner secara online melalui google form. Penelitian merupakan penelitian
kuantitatif dengan model penelitian yaitu analisis faktor konfirmatori. Berdasarkan hasil
penelitian, terdapat empat faktor yang terbentuk dalam mempengaruhi wisatawan domestik
berkunjung ke Kota Bandung. Keempat faktor yang terbentuk yaitu faktor attraction, faktor
amenity, faktor accessibility dan faktor ancillary. Faktor attraction meliputi wisata alam, wisata
buatan, dan wisata budaya. Faktor amenity meliputi jalan raya, bandara, stasiun, penginapan, dan
rumah makan. Faktor accessibility meliputi kelengkapan transport dan akses jalan yang baik.
Faktor ancillary meliputi travel agent dan tourist information. Hasil dari keempat faktor
merupakan 67,31% dari 12 elemen yang telah ada. | en_US |
| dc.language.iso | id | en_US |
| dc.publisher | Universitas Ciputra Surabaya | en_US |
| dc.subject | Persepsi kualitas destinasi | en_US |
| dc.subject | Faktor | en_US |
| dc.subject | Kota Bandung | en_US |
| dc.subject | Perceived destination quality | en_US |
| dc.subject | Factors | en_US |
| dc.subject | Bandung city | en_US |
| dc.title | Analisa Faktor-faktor Yang Membentuk Minat Berwisata Masyarakat Ke Kota Bandung | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
| dc.identifier.kodeprodi | 93202 | |
| dc.identifier.nim | 0406011910026 | |
| dc.identifier.dosenpembimbing | Verina Wijaya | |