Show simple item record

dc.contributor.authorShania, Kezia
dc.date.accessioned2025-11-21T06:15:48Z
dc.date.available2025-11-21T06:15:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8660
dc.descriptionEvents is one of the largest sources of income in a hotel's turnover. The department responsible for the overall process of organizing this event is called the banquet department. As a hotel that relies on event sales to increase its turnover, Hotel Novotel Samator Surabaya was chosen as the object of research. This study aims to find out how the banquet department organizes events in increasing turnover at the Novotel Samator Hotel Surabaya. This research was conducted with a qualitative approach and data collection methods will be carried out by observation and interviews. The sampling technique used in this research is purposive sampling. All data and information obtained from sources will gothrough a data analysis process. The results of this study indicate that organizing events by the banquet department which consists of various processes in it, from offers to prospective customers, the preparation process before the event starts, tostrategies in marketing and marketing activities to increase sales, has a positive impact in increasing turnover at the Hotel Novotel Samator Surabaya.en_US
dc.description.abstractPenyelenggaraan event merupakan salah satu sumber pendapatan terbesar dalam omzet suatu hotel. Departemen yang bertanggung jawab atas keselurahan proses penyelenggaraan event ini disebut dengan departemen banquet. Sebagai salah satu hotel yang mengandalkan penjualan event dalam meningkatkan omzetnya, Hotel Novotel Samator Surabaya dipilih menjadi objek penelitian. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana penyelenggaraan event oleh departemen banquet dalam meningkatkan omzet di Hotel Novotel Samator Surabaya. Penelitian ini dilakukan dengan pendekatan kualitatif dan metode pengumpulan data akan dilakukan dengan metode observasi dan wawancara. Teknik sampling yang digunakan pada penelitian ini adalah purposive sampling. Semua data dan informasi yang diperoleh dari narasumber, akan melalui proses analisis data. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa penyelenggaraan event oleh departemen banquet yang terdiri dari berbagai proses didalamnya, dari penawaran kepada calon pelanggan, proses persiapan sebelum event dimulai, hingga strategi dalam pemasarannya dan kegiatan marketing untuk meningkatkan penjualan, memiliki dampak yang positif dalam meningkatkan omzet di Hotel Novotel Samator Surabaya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectPenyelenggaraan Eventen_US
dc.subjectDepartemen Banqueten_US
dc.subjectStrategi Pemasaranen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectEvent Organizingen_US
dc.subjectBanquet Departmenten_US
dc.subjectPromotion Strategyen_US
dc.titleAnalisa Penyelenggaraan Event oleh Departemen Banquet dalam Meningkatkan Omzet di Hotel Novotel Samator Surabayaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim0406011910021
dc.identifier.dosenpembimbingAgoes Tinus Lis Indrianto


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record