Show simple item record

dc.contributor.authorSidharta, Caroline
dc.date.accessioned2025-11-21T06:40:30Z
dc.date.available2025-11-21T06:40:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8661
dc.descriptionThe current development of event organizers because of the development Indonesian economy. Urban people busy because of their work, it makes them to hand over the event they have to the event organizer. The increasing need for event organizer services by the community makes the business and field of work of event organizers a very profitable business. Event organizers must be able to provide equal services to each client in order to achieve the goals and consumer satisfaction. Every client has different requests. During the event, each event organizer must be able to handle and serve various needs. The purpose of this study was to determine the service quality and customer satisfaction of Fairytale Organizer services during the Covid-19 pandemic. The method used in this research is qualitative analysis. The research subjects are owners and consumers who have used Fairytale Organizer during the Covid-19 pandemic. Methods of collecting data by interviews, observation, and documentation. From this research, there is a quality of service from Fairytale Organizer and customer satisfaction who have used the services of Fairytale Organizeren_US
dc.description.abstractPerkembangan event organizer saat ini dikarenakan perkembangan perekonomian Indonesia. Kesibukan orang perkotaan karena pekerjaan yang membuat mereka untuk menyerahkan acaranya kepada event organizer. Semakin dibutuhkannya jasa event organizer oleh masyarakat membuat bidang usaha dan bidang pekerjaan event organizer menjadi sebuah bisnis yang sangat menguntungkan. Event organizer harus dapat memberikan jasa pelayanan yang sama rata kepada setiap klien agar mencapai tujuan dan kepuasan yang diinginkan konsumen. Setiap klien memiliki permintaan yang berbeda-beda. Saat dalam event setiap event organizer harus dapat menangani dan melayani kebutuhan yang beragam. Tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui kualitas pelayanan dan kepuasan konsumen jasa Fairytale Organizer selama masa pandemi Covid-19. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisa kualitatif. Subjek penelitian adalah owner dan konsumen yang telah menggunakan Fairytale Organizer di masa pandemi Covid-19. Metode pengumpulan data dengan cara wawancara, observasi, dan dokumentasi. Dari penelitian ini maka terdapat kualitas layanan dari Fairytale Organizer dan kepuasan konsumen yang telah menggunakan jasa dari Fairytale Organizer.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectEvent Organizeren_US
dc.subjectKualitas Layananen_US
dc.subjectKepuasan Konsumenen_US
dc.subjectEvent Organizeren_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectConsumer Satisfactionen_US
dc.titleAnalisa Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Konsumen Jasa Fairytale Organizer Selama Masa Pandemi Covid-19en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim0406011810021
dc.identifier.dosenpembimbingI Dewa Gde Satrya Widya Dutha


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record