Show simple item record

dc.contributor.authorTanaya, Chelsea Mayzura
dc.date.accessioned2025-11-21T07:10:31Z
dc.date.available2025-11-21T07:10:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8662
dc.descriptionFive Star Hotel in Surabaya are lodging accommodations with luxurious and complete facilities and professional service. This study aims to confirm what factors are to determine consumer preferences for selecting five-star hotel in Surabaya. The population in this study were all consumers who had stayed at a five-star hotel in Surabaya. The sampling technique used in this study was purposive sampling with a total sample of 120 respondents. The primary data in this study collected by questionnaire. The method used in the data analysis were confirmatory factor analysis. The results are formed four new factors: accommodation and service factor, willingness factor, competitor factor, and expectation factor. Accommodation and service factor consists of access, visibility, bedrooms, additional facilities, parking, food quality, service quality, and atmosphere quality. Willingness factor consists of expansion, price suitability, and atmosphere quality. Competitor factor consists of visibility and price competitiveness. Expectation factor consists of affordability. All of these factors represent 85.24% of the 12 elements that exist.en_US
dc.description.abstractHotel Bintang Lima di Surabaya adalah akomodasi penginapan dengan fasilitas yang mewah dan lengkap serta pelayanan yang professional. Penelitian ini bertujuan mengkonfirmasi faktor apa saja untuk mengetahui preferensi konsumen terhadap pemilihan hotel bintang lima di Surabaya. Populasi dalam penelitian ini adalah semua konsumen yang sudah pernah menginap di hotel bintang lima di Surabaya. Teknik sampling yang digunakan dalam penelitian ini adalah purposive sampling dengan jumlah sampel sebanyak 120 responden. Data primer yang digunakan dalam penelitian ini didapat melalui kuesioner. Model penelitian adalah analisis faktor konfirmatori. Hasil penelitian adalah terbentuk empat faktor baru yaitu faktor akomodasi dan servis, faktor kesediaan, faktor kompetitor, dan faktor harapan. Faktor akomodasi dan servis terdiri dari akses, visibilitas, kamar tidur, fasilitas tambahan, tempat parkir, kualitas makanan, kualitas layanan, dan kualitas suasana. Faktor kesediaan terdiri dari ekspansi, kesesuaian harga, dan kualitas suasana. Faktor kompetitor terdiri dari visibilitas dan daya saing harga. Faktor harapan terdiri dari keterjangkauan harga. Keempat faktor tersebut mewakili sebesar 85,24% dari 12 elemen yang ada.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectPreferensi Konsumenen_US
dc.subjectFaktoren_US
dc.subjectHotel Bintang Lima di Surabayaen_US
dc.subjectConsumer Preferencesen_US
dc.subjectFive Star Hotel in Surabayaen_US
dc.subjectFactorsen_US
dc.titleAnalisis Faktor Preferensi Konsumen Terhadap Hotel Bintang Lima Di Surabayaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim0406011910030
dc.identifier.dosenpembimbingThomas Stefanus Kaihatu


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record