Show simple item record

dc.contributor.authorHarlim, Florencia Christy
dc.date.accessioned2021-12-15T04:05:42Z
dc.date.available2021-12-15T04:05:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3922
dc.descriptionAlong with human development and needs, now social media is not only a medium for communicating with other people but can be used as a promotional media for businesses that are being run, such as Instagram social media. Instagram is an easy-to-use tool for everyone, especially to see a product in marketing. To achieve a goal so that the business is recognized and trusted by all audiences, various kinds of promotions are needed that catch their attention. The Brand Campaign was created as an aspect of communicating a brand by conducting a campaign that shows the audience to give awareness so that they don't forget to eat in the midst of their busy lives. In addition, this campaign will provide a positive brand image for the business being promoted. And using Instagram media can be used as a support to communicate what you want to convey to the audience to get direct feedback. In this study using a qualitative method. The results of the study show that a brand campaign can develop a business and also attract enthusiastic audiences according to the target market, thereby creating a brand image for YOMI KITCHEN's business.en_US
dc.description.abstractSeiring dengan perkembangan dan kebutuhan manusia, kini sosial media tidak hanya menjadi media untuk berkomunikasi dengan orang lain saja tetapi dapat digunakan sebagai media promosi untuk bisnis yang sedang dijalankan, seperti sosial media instagram. Instagram adalah sarana yang mudah digunakan oleh semua orang terutama untuk melihat suatu produk dalam pemasaran. Untuk mencapai sebuah tujuan agar bisnis dikenali dan dipercaya oleh seluruh audience diperlukan berbagai macam promosi yang menarik perhatian mereka. Brand Campaign yang diciptakan sebagai aspek mengkomunikasikan sebuah brand dengan melakukan kampanye yang menunjukan kepada audience untuk memberikan kesadaran agar jangan lupa makan ditengah kesibukan mereka.Selain itu, adanya dilakukan kampanye ini akan memberikan brand image yang positif terhadap bisnis yang dipromosikan. Dan menggunakan media Instagram dapat dijadikan sebagai pendukung untuk mengkomunikasikan apa yang ingin disampaikan terhadap audience untuk mendapatkan feedback secara langsung.Dalam penelitian ini menggunakan metode kualitati dan kuantitatiff. Hasil dari penelitian menunjukan bahwa brand campaign dapat mengembangkan bisnis juga menarik antusias audience sesuai target pasar sehingga menciptakan brand image terhadap bisnis YOMI KITCHEN.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectBrand Imageen_US
dc.subjectBrand Campaignen_US
dc.subjectPromosien_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND CAMPAIGN DAN MEDIA PROMOSI UNTUK BISNIS YOMI KITCHENen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0728068303
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20316028
dc.identifier.dosenpembimbingPaulina Tjandrawibawa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record