Show simple item record

dc.contributor.authorPUTRA, CHRISNA
dc.date.accessioned2022-01-03T09:34:27Z
dc.date.available2022-01-03T09:34:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3958
dc.descriptionThe purpose of this research is to create a digital marketing strategy for the Chris Pork Company during the COVID-19 Pandemic. The subjects studied were five informants consisting of two food business entrepreneurs, two social media consultants, and one culinary business expert who were taken randomly with several considerations using the purposive sampling method. The data collection technique used in this research is to conduct in-depth interviews with informants. Research variables used by the researcher are digital marketing strategies, marketing costs, marketing promotions, customer interaction, visual design, the impact of the pandemic, and restaurant performance. After that, the researcher analyzed the results of the data using the triangulation method, namely by comparing data from informants and theories from previous studies to obtain a conclusion. Based on the triangulation results, it can be concluded that the role of digital marketing is very important for Chris Pork Company to maintain and develop the company in the midst of the COVID-19 pandemic if digital marketing is carried out consistently, has the right target consumers, and is creative. In addition, there are several factors that can affect the success of digital marketing, namely, marketing and promotion costs in digital marketing.en_US
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini adalah untuk membuat strategi digital marketing untuk perusahaan Chris Pork di masa Pandemi COVID-19. Subjek yang diteliti adalah sebanyak lima informan yang terdiri dari dua pengusaha bisnis makanan, dua konsultan media sosial, dan satu ahli bidang usaha kuliner yang diambil secara acak dengan beberapa pertimbangan dengan metode purposive sampling. Teknik pengumpulan data yang dilakukan dalam penelitian ini adalah dengan melakukan wawancara secara mendalam dengan informan. Variabel penelitian yang digunakan oleh peneliti adalah strategi digital marketing, biaya marketing, promosi marketing, customer interaction, desain visual, dampak pandemi, dan performa restoran. Setelah itu, peneliti menganalisis hasil data menggunakan metode triangulasi yakni dengan membandingkan data dari informan dan teori dari penelitian terdahulu untuk memperoleh suatu kesimpulan. Berdasarkan hasil triangulasi tersebut, dapat disimpulkan bahwa peran digital marketing sangatah penting bagi perusahaan Chris Pork untuk tetap mempertahankan dan mengembangkan perusahaan di tengah pandemi COVID-19 jika digital marketing dilakukan dengan konsisten, memiliki sasaran konsumen yang tepat, dan kreatif. Selain itu, ada beberapa faktor yang dapat memengaruhi keberhasilan digital marketing yakni, biaya marketing dan promosi dalam digital marketing.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectDigital Marketingen_US
dc.subjectPandemi COVID-19en_US
dc.subjectPerusahaan Chris Porken_US
dc.titleSTRATEGI DIGITAL MARKETING UNTUK PERUSAHAAN CHRIS PORK DI MASA PANDEMI COVID-19en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0702068502
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217901
dc.identifier.dosenpembimbingAGUSTINUS NUGROHO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record