Show simple item record

dc.contributor.authorLIANA, CHRISTANTY
dc.date.accessioned2022-01-04T02:36:09Z
dc.date.available2022-01-04T02:36:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3962
dc.descriptionThe purpose of this research is to find out more about the opportunity of ready-toeat meal products in particular Indonesian cuisine, in which the products existed since the Covid-19 pandemic era. This research used a descriptive qualitative method with a SWOT analysis to determine the potential and business opportunity for ready-to-eat meal products. This research was conducted in the city of Surabaya by collecting data from three informants who owns and run a culinary business and another two informants who are considered as experts. The Covid-19 pandemic has changed many people’s lifestyle, including the culinary industry’s consumer. This change in lifestyle creates market demand which then resulting in business opportunity for ready-to-eat meal products. Ready-to-eat meal products are considered as practical and in demand during this time of the pandemic. The result of the interview data triangulation shows that the business opportunity for readyto- eat products is quite promising and in demand. The market for ready-to-eat products is quite promising because of the consumer’s changing lifestyle resulted from the pandemic situation, consumer nowadays stays indoor more often and prefers product’s practicality. However, this business opportunity is unstable since the pandemic situation might change.en_US
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini adalah untuk mencari tahu bagaimana peluang bisnis dari produk precooked meal siap saji khususnya produk masakan Indonesia, yang di mana produk ada semenjak masa pandemi Covid-19. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif dengan analisis SWOT untuk mencari tahu potensi dan peluang usaha produk siap saji ke depannya. Penelitian ini dilakukan di Kota Surabaya dengan mengumpulkan data melalui wawancara dengan tiga informan pelaku bisnis kuliner dan dua informan ahli. Pandemi Covid-19 merubah banyak pola hidup masyarakat, termasuk konsumen dari industri kuliner. Perubahan pola hidup tersebut menciptakan adanya permintaan pasar yang kemudian menjadi sebuah peluang bisnis untuk produk makanan siap saji. Produk makanan siap saji dinilai sebagai produk yang praktis dan diminati selama masa pandemi ini. Hasil dari triangulasi data wawancara dan penelitian menunjukkan bahwa peluang usaha untuk produk siap saji memang cukup menjanjikan dan akan tetap dicari. Pasar untuk produk siap saji dinilai menjanjikan karena adanya perubahan pola hidup konsumen semenjak masa pandemi yang di mana masyarakat lebih banyak beraktivitas di dalam rumah dan menyukai kepraktisan. Namun peluang ini masih kurang stabil dikarenakan situasi pandemi masih dapat berubah.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectAnalisis SWOTen_US
dc.subjectKota Surabayaen_US
dc.subjectMasakan Indonesiaen_US
dc.subjectPandemi COVID-19en_US
dc.subjectPeluang Bisnisen_US
dc.subjectPola Hidupen_US
dc.subjectProduk Siap Sajien_US
dc.titlePELUANG BISNIS PRODUK PRECOOKED MEAL SIAP SAJI MASAKAN INDONESIA SEMENJAK MASA PANDEMI COVID-19en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0721046003
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217071
dc.identifier.dosenpembimbingJULIUSKA SAHERTIAN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record