Show simple item record

dc.contributor.authorPUTRI, CINDY DELLAVIA
dc.date.accessioned2022-01-04T03:17:16Z
dc.date.available2022-01-04T03:17:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3964
dc.descriptionThis research aims to know the marketing strategy towards purchase intention of Vietnam lumpia skin (rice paper) with substitution potato flour in Surabaya. The search uses qualitative research methods, type of case study research, and this research is also the development of existing research. This research was held in two cities, Sidoarjo and Surabaya using primary and secondary data, the researched subjects were 30 panelists, three informants in interviews, and ten respondents in the market interest test. This data was collected by using a questionnaire method and using the ANOVA test. The results of the experimental research on making rice paper creations with substitution of potato starch made by experiments using 0%, 10%, 25%, and 50% of potato flour controls with three repetitions of the organoleptic test and after three times testing with the panelists, the result is the panelists liked the experiment with 25% of potato flour control. The market acceptance of Vietnamese spring rolls (rice paper) creations with potato starch substitution can be acceptable by consumers seen from the results of interviews covering marketing mix 7P, attention, interest, desire, and action of informants.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi pemasaran terhadap minat beli kulit lumpia Vietnam (rice paper) dengan substitusi tepung kentang di Surabaya. Metode penelitian yang digunakan adalah penelitian kualitatif, jenis penelitian studi kasus dan penelitian ini juga merupakan bentuk pengembangan dari penelitian yang sudah ada. Penelitian ini dilakukan di dua kota yaitu di Sidoarjo dan Surabaya dengan menggunakan data primer dan sekunder, subjek penelitian berjumlah 30 panelis, tiga informan dalam wawancara, dan sepuluh responden dalam uji minat pasar. Pengumpulan data dilakukan dengan metode kuesioner dan dilakukan uji ANOVA. Hasil penelitian percobaan pembuatan kreasi rice paper dengan substitusi tepung kentang dilakukan dengan percobaan menggunakan control 0%, 10%, 25%, dan 50% tepung kentang, dengan tiga kali pengulangan uji organoleptik dan hasil dari tiga kali pengujian panelis menyukai percobaan dengan kontrol 25% tepung kentang. Penerimaan pasar kreasi produk kulit lumpia Vietnam (rice paper) dengan substitusi tepung kentang dapat diterima konsumen dilihat dari hasil wawancara yang mencakup marketing mix 7P, attention, interest, desire, dan action of informants.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectMinat Belien_US
dc.subjectRice Paperen_US
dc.subjectStrategi Pemasaranen_US
dc.subjectTepung Kentangen_US
dc.subjectUji ANOVAen_US
dc.subjectUji Minat Pasaren_US
dc.subjectUji Organoleptiken_US
dc.titleSTRATEGI PEMASARAN TERHADAP MINAT BELI KULIT LUMPIA VIETNAM (RICE PAPER) DENGAN SUBSTITUSI TEPUNG KENTANG DI SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0729016502
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217048
dc.identifier.dosenpembimbingHARI MINANTYO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record