Show simple item record

dc.contributor.authorTANUWIJAYA, EDWIN
dc.date.accessioned2022-01-04T07:55:09Z
dc.date.available2022-01-04T07:55:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3971
dc.descriptionThe development of the food and beverage industry in Indonesia is progressing very rapidly. There are so many entrepreneurs who wants to open businesses in the food and beverage sector, especially in opening a cafe business. The purpose of this research is to determine the perception of consumers in Sampit toward purchasing decisions of café’s product. This research uses qualitative research methods with phenomenological flow. This study took four customer informants and one expert informant. The data collection technique in this study was carried out by doing interviews regarding the indicators that influence perception toward purchasing decisions of café’s product. The perceptions indicators used are positive perception, negative perception, stimuli, registration, interpretation, internal factors, external factors, purchasing decisions, and marketing strategies. Furthermore, the researcher analyzed the results of the data by triangulation, namely by comparing data from informants and theories from previous studies to obtain conclusions based on the results of the study. Based on the results of the triangulation, all perceptions indicators can influence the purchasing decision of café’s product where positive perception is the most indicator concerned with by customers in making purchase and re-purchase decisions.en_US
dc.description.abstractPerkembangan industri makanan dan minuman di Indonesia melaju sangat pesat. Banyak sekali wirausahawan yang membuka bisnis di bidang makanan dan minuman, terutama dalam membuka bisnis kafe. Tujuan dari penelitian ini yaitu untuk mengetahui persepsi masyarakat Sampit terhadap keputusan pembelian produk kafe. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan aliran fenomenologi. Penelitian ini mengambil empat informan pelanggan dan satu informan ahli. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini dilakukan dengan wawancara mengenai indikator-indikator yang memengaruhi persepsi terhadap keputusan pembelian produk kafe. Indikator-indikator persepsi yang digunakan adalah persepsi positif, persepsi negatif, stimulus, registrasi, interpretasi, faktor internal, faktor eksternal, keputusan pembelian, dan strategi pemasaran. Selanjutnya, peneliti menganalisis hasil data dengan triangulasi yaitu dengan membandingkan data dari informan dan teori dari penelitian terdahulu untuk memperoleh kesimpulan berdasarkan hasil penelitian tersebut. Berdasarkan hasil triangulasi tersebut, seluruh indikator persepsi dapat memengaruhi keputusan pembelian produk kafe dimana persepsi positif merupakan indikator yang paling diperhatikan oleh pelanggan dalam membuat keputusan pembelian maupun pembelian ulang.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectProduk Kafeen_US
dc.subjectMasyarakat Sampiten_US
dc.subjectPersepsien_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.titlePERSEPSI MASYARAKAT DALAM MENENTUKAN KEPUTUSAN PEMBELIAN TERHADAP PRODUK KAFE DAN STRATEGI PEMASARANNYA DI KOTA SAMPITen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0709117803
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217049
dc.identifier.dosenpembimbingMICHAEL RICKY SONDAK


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record