Show simple item record

dc.contributor.authorISKANDAR, EUGENIA FIDELA
dc.date.accessioned2022-01-04T08:53:08Z
dc.date.available2022-01-04T08:53:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3975
dc.descriptionThis research is conducted to see the effect of price, store atmosphere, and service quality on consumer repurchase intention at Ajinoya Japanese Street Food restaurant Surabaya. The growth of the culinary industry in the form of restaurants in Surabaya is growing rapidly. This leads to a increased competition among restaurants. Therefore, a restaurant must pay attention to price, store atmosphere, and service quality as well as their influence on consumer repurchase intention. This research is conducted using the descriptive quantitative research method. Population includes all the consumers of Ajinoya Japanese Street Food restaurant. Whilst the sample in this research is consumers who have visited Ajinoya Japanese Street Food restaurant at least twice within the last three months, and are at least 17th years old. The sampling technique utilizes purposive sampling. The data is collected from offline questionnaires distributed to 90 respondents who are consumers at the Ajinoya Japanese Street Food restaurant who have fulfilled the questionnaire filling requirements. The data analysis technique in this research is multiple linear regression analysis with the help of the SPSS program to process statistical data. The result of multiple linear regression analysis shows that price has a positive and significant effect on consumer repurchase intention, store atmosphere has a positive and significant effect on consumer repurchase intention, and service quality has a positive and significant effect on consumer repurchase intention.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh harga, store atmosphere, dan kualitas pelayanan terhadap minat beli ulang konsumen pada restoran Ajinoya Japanese Street Food Surabaya. Pertumbuhan industri kuliner dalam bentuk rumah makan atau restoran di Kota Surabaya tumbuh dengan pesat. Hal ini membuat tingkat persaingan semakin tinggi (ketat) dalam bersaing. Maka dari itu, sebuah restoran harus mampu memperhatikan harga, store atmosphere, dan kualitas pelayanan serta pengaruhnya terhadap minat beli ulang konsumen. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif deskriptif. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh konsumen restoran Ajinoya Japanese Street Food. Sementara sampel dalam penelitian ini adalah konsumen yang pernah mengunjungi dan makan di tempat restoran Ajinoya Japanese Street Food minimal dua kali dalam kurun waktu tiga bulan terakhir serta berusia minimal 17 tahun. Teknik penarikan sampel menggunakan purposive sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebar kuesioner secara offline kepada 90 orang responden yang merupakan konsumen di restoran Ajinoya Japanese Street Food yang telah memenuhi syarat pengisian kuesioner. Teknik analisis data dalam penelitian ini adalah analisis regresi linier berganda dengan bantuan program SPSS untuk mengolah data statistik. Hasil analisis regresi linier berganda menunjukkan bahwa harga memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli ulang, store atmosphere memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli ulang, dan kualitas pelayanan memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli ulang.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectKualitas Pelayananen_US
dc.subjectMinat Beli Ulangen_US
dc.subjectStore Atmosphereen_US
dc.titlePENGARUH HARGA, STORE ATMOSPHERE, DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP MINAT BELI ULANG KONSUMEN PADA RESTORAN AJINOYA JAPANESE STREET FOOD SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0728086501
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217001
dc.identifier.dosenpembimbingTINA MELINDA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record