Show simple item record

dc.contributor.authorRAHAYU, FINSKA SAGITA
dc.date.accessioned2022-01-06T02:06:41Z
dc.date.available2022-01-06T02:06:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4002
dc.descriptionThe goal of this research is to determine the market acceptance and 6P (product, price, place, promotion, process, and physical evidence) from a sponge cake product with the soursop leaf additional. The study has been conducted by using a qualitative research method with the kind of experimental research that will be continued with the analysis of the market interest test and data collection by interviewing informants. The informants are selected by using purposive sampling. The result of the interviews with the informants shows that the purchasing decision by consumers from the product data factor is accepted because the taste is unique and interesting. The other factors such as price, promotion, process, place, and physical evidence have pretty good results from all aspects, and have attractive and sustainable packaging.en_US
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini yaitu untuk mengetahui penerimaan pasar dan strategi pemasaran 6P (product, price, place, promotion, process, dan physical evidence) terhadap produk sponge cake dengan penambahan bubuk daun sirsak yang Penelitian ini dilakukan dengan metode penelitian kualitatif dengan jenis penelitian eksperimen yang akan diteruskan dengan analisis uji minat pasar dan pengumpulan data melalui wawancara kepada informan. Informan dipilih dengan purposive sampling. Dari hasil wawancara kepada informan menunjukkan bahwa keputusan pembelian oleh konsumen dari faktor product dapat diterima karena dari segi rasa cukup unik dan menarik Pada faktor price, promotion, process, place, dan physical evidence mempunyai hasil yang cukup bagus dari segala aspek, memiliki kemasan yang menarik dan ramah lingkungan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectBubuk Daun Sirsaken_US
dc.subjectDaun Sirsaken_US
dc.subjectSponge Cake dengan Penambahan Bubuk Daun Sirsaken_US
dc.subjectStrategi Pemasaran 6Pen_US
dc.titleSTRATEGI PEMASARAN TERHADAP PRODUK SPONGE CAKE DENGAN PENAMBAHAN BUBUK DAUN SIRSAK (ANNONA MURICATA LIN)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0729016502
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217041
dc.identifier.dosenpembimbingHARI MINANTYO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record