Show simple item record

dc.contributor.authorPUTRI, INEKE DARMAWAN
dc.date.accessioned2022-01-06T04:26:11Z
dc.date.available2022-01-06T04:26:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4012
dc.descriptionThe COVID-19 pandemic has affected business people in the F&B sector, especially in terms of finance. The purpose of this study is to help business people see strategies to survive in the F&B business at the coffee shop level. In several previous studies, there were significant results between the survival strategy and the competitive strategy on the sales volume variable. In this study, survival and competitive strategies were studied to increase sales volume during the COVID-19 pandemic. In this research, the method used is a descriptive qualitative method. Researchers conducted interviews with coffee shop owners and with marketing experts to compare the strategies the owner had used with the strategies that should have been used in business competition. The results of the interviews conducted by researchers with informants show the alignment between expert informants and owner informants with existing theories. From the results of the interview, it can be concluded that Pelipur Lara has carried out a good strategy in accordance with the strategy discussed by marketing experts.en_US
dc.description.abstractPandemi COVID-19 telah membuat para pelaku usaha di bidang F&B terkena dampaknya, terutama dalam hal keuangan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membantu pebisnis melihat strategi bertahan pada bisnis F&B pada level coffee shop. Pada beberapa penelitian terdahulu, didapatkan hasil yang signifikan antara strategi bertahan dan strategi bersaing terhadap variabel volume penjualan. Pada penelitian kali ini strategi bertahan dan bersaing diteliti untuk meningkatkan volume penjualan selama masa pandemi COVID-19. Dalam penelitian ini, metode yang digunakan adalah metode deskriptif kualitatif. Peneliti melakukan wawancara dengan pemilik dari coffee shop dan dengan ahli bidang marketing untuk membandingkan strategi yang telah digunakan oleh pemilik sesuai dengan strategi yang seharusnya digunakan dalam persaingan bisnis. Hasil dari wawancara yang dilakukan oleh peneliti dengan informan menunjukkan keselarasan antara informan ahli dan informan pemilik dengan teori yang ada. Dari hasil wawancara dapat disimpulkan bahwa Pelipur Lara telah melakukan strategi yang baik sesuai dengan strategi yang dibicarakan oleh ahli bidang marketing.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectStrategi Bersaingen_US
dc.subjectStrategi Bertahanen_US
dc.subjectCoffee Shopen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectManajemen Strategisen_US
dc.titleANALISIS STRATEGI BERTAHAN DAN BERSAING BISNIS PELIPUR LARA SIWALANKERTO DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN SELAMA MASA PANDEMI COVID-19en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0710028402
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217088
dc.identifier.dosenpembimbingMOSES SOEDIRO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record