Show simple item record

dc.contributor.authorKAHARI, MAXIMUS FRANCIS HERMAN
dc.date.accessioned2022-01-07T05:06:26Z
dc.date.available2022-01-07T05:06:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4041
dc.descriptionThe purpose of this study was to determine how the application of marketing mix strategy to purchasing decisions of herbal drink products made from luo han guo for generation X in Semarang. Herbal drinks made from luo han guo are the result of product creations that researchers produce by utilizing the luo han guo fruit as a basic ingredient in making herbal drinks. The researcher used a qualitative approach to three conditional informants who were part of the X generation and had made purchases of herbal drink products made from Luo Han Guo. The resulting data is then processed by researchers using triangulation analysis techniques of data sources. The results of the research on the application of marketing mix strategies to product purchasing decisions for generation X in Semarang show that all marketing mix indicators have an influence on consumer purchasing decisions so that by knowing each marketing mix indicator, researchers can use the data to set business strategies. Product quality is an important component that must be considered supported by attractive promotions both online and offline.en_US
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana penerapan strategi bauran pemasaran terhadap keputusan pembelian produk minuman herbal berbahan dasar luo han guo untuk generasi X di Semarang. Minuman herbal berbahan dasar luo han guo merupakan hasil kreasi produk yang peneliti hasilkan dengan memanfaatkan buah luo han guo sebagai bahan dasar dalam pembuatan minuman herbal. Peneliti menggunakan metode pendekatan kualitatif terhadap tiga informan bersyarat yaitu merupakan bagian dari generasi X dan pernah melakukan pembelian pada produk minuman herbal berbahan dasar luo han guo. Data yang dihasilkan kemudian peneliti olah menggunakan teknik analisis triangulasi sumber data. Hasil penelitian penerapan strategi bauran pemasaran terhadap keputusan pembelian produk untuk generasi X di Semarang menunjukkan semua indikator bauran pemasaran memiliki pengaruh terhadap keputusan pembelian konsumen sehingga dengan mengetahui setiap indikator bauran pemasaran, peneliti dapat memanfaatkan data tersebut untuk mengatur strategi bisnis. Kualitas produk merupakan komponen penting yang harus diperhatikan didukung dengan promosi yang menarik baik secara online maupun offline.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectBauran Pemasaranen_US
dc.subjectKualitatifen_US
dc.subjectTriangulasi Sumber Dataen_US
dc.titlePENERAPAN STRATEGI BAURAN PEMASARAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK MINUMAN HERBAL BERBAHAN DASAR LUO HAN GUO UNTUK GENERASI X DI SEMARANGen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0729016502
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217077
dc.identifier.dosenpembimbingHARI MINANTYO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record