Show simple item record

dc.contributor.authorWIJAYA, MICHELLE TANDRA
dc.date.accessioned2022-01-07T09:12:55Z
dc.date.available2022-01-07T09:12:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4053
dc.descriptionThe purpose of the study is to use coin-bark wastes that have many benefits to be treated as a powdered mangosteen skin, which is used as a base ingredient for cookies product made from mangosteen skin powder. Researchers performed organoleptic tests on 90 panelists using value scale. Then researchers used ANOVA research method to get the most preferred and most chosen sample by the panelist. Based on data obtained through the ANOVA test, it was found that the best sample of cookies is treated with roast treatment of powdered mangosteen skin by 10%, so the researcher used the most preferred result from ANOVA tests for sale. The respondents choose that the price of cookies for a box of six for > Rp. 25.000, with the decision of choosing the researcher to sell those cookies for Rp. 25.000. The researcher interviewed three informants with interest indicators, a price, and sales factors. The product is interesting enough, as well as innovating to pull power customer interest.en_US
dc.description.abstractTujuan penelitian ini adalah untuk memanfaatkan limbah kulit buah manggis yang memiliki banyak manfaat untuk diolah menjadi bubuk kulit manggis, bubuk kulit manggis tersebut dimanfaatkan sebagai bahan dasar produk cookies dari bubuk kulit manggis. Peneliti melakukan uji organoleptik terhadap 90 panelis dengan menggunakan skala nilai. Selanjutnya peneliti menggunakan metode penelitian ANOVA untuk mengetahui sampel yang paling disuka dan banyak dipilih oleh panelis. Berdasarkan data yang didapat melalui uji ANOVA, didapat sampel yang terbaik produk cookies dengan perlakuan sangrai dengan penggunaan bubuk kulit manggis sebanyak 10%, sehingga peneliti menggunakan hasil dari uji ANOVA terbaik untuk dijual. Responden memilih harga produk cookies untuk satu box berisi enam dengan harga > Rp. 25.000 dengan keputusan yang dipilih responden makan peneliti menjual produk cookies tersebut dengan harga Rp. 25.000 per box. Peneliti melakukan wawancara terhadap tiga informan dengan indikator daya tarik, harga, dan faktor penjualan. Produk sudah cukup menarik dan belum terdapat cookies dari bubuk kulit manggis, kemasan yang digunakan sudah cukup menarik, serta selalu berinovasi untuk menarik daya minat pembeli.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectCookiesen_US
dc.subjectDaya Tariken_US
dc.subjectKulit Manggisen_US
dc.subjectUji Organoleptiken_US
dc.titleDAYA TARIK PEMINAT COOKIES DARI BUBUK KULIT MANGGIS DI SIDOARJOen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0724045701
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217035
dc.identifier.dosenpembimbingPRASETYON SEPSI WINARNO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record