Show simple item record

dc.contributor.authorAL FARISI, MOCHAMMAD SALMAN
dc.date.accessioned2022-01-10T02:01:38Z
dc.date.available2022-01-10T02:01:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4055
dc.descriptionRestaurants are one of the culinary sectors that are still developing during the pandemic, so that many new restaurants have created competition. During a pandemic, special aspects are needed so that restaurants can survive, including strategic location, customer experience, and product diversityThis research was conducted to determine the effect of location, experiential marketing, and product variations on repurchase interest at Joglo Blitar Restaurant using SPSS multiple linear regression analysis. The population in this study are people who are visiting and ordering a product at the Joglo Blitar Restaurant. The sampling technique used was purposive sampling with a total sample of 98 people from any city so that the results of this study were objective. Data collection in this study was carried out by distributing questionnaires to respondents with a Likert scale instrument. The variables that researchers use are the variable location, experiential marketing, and product variation as the independent variable and the repurchase interest variable as the dependent variable. Furthermore, the data is processed using SPSS software in order to obtain significant conclusions and results based on this research. Based on hypothesis testing using SPSS software, it can be concluded that the results of this study indicate that the location variable has a significant effect on repurchase interest, where the wider the location variable, the higher the customer's repurchase interest. The results of the research variable experiential marketing also have a positive and significant effect on repurchase interest where the higher the experiential marketing, the higher the customer repurchase interest, and product variations have a significant effect on the repurchase interest variable because the more variety of products offered the higher the repurchase interest. customer.en_US
dc.description.abstractRumah makan adalah salah satu sektor kuliner yang masih berkembang di masa pandemi sehingga banyak rumah makan baru yang menimbulkan persaingan. Selama pandemi diperlukan aspek-aspek khusus agar rumah makan bisa bertahan diantaranya adalah lokasi yang strategis, pengalaman pelanggan, dan keberagaman produk. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh lokasi, experiential marketing, dan variasi produk terhadap minat beli ulang di Rumah Makan Joglo Blitar dengan menggunakan analisis regresi linier berganda SPSS. Populasi dalam penelitian ini adalah masyarakat yang sedang berkunjung dan memesan sebuah produk di Rumah Makan Joglo Blitar. Teknik sampling yang digunakan adalah purposive sampling dengan jumlah sampel sebanyak 98 orang yang berasal dari kota di Jawa Timur agar hasil penelitian ini menjadi objektif. Pengumpulan data dalam penelitian ini dilakukan dengan menyebarkan kuesioner pada responden dengan instrument nya adalah skala Likert. Variabel yang peneliti gunakan adalah variabel lokasi, experiential marketing, dan variasi produk sebagai variabel bebas dan variabel minat beli ulang sebagai variabel terikat. Selanjutnya data diolah menggunakan software SPSS agar memperoleh kesimpulan dan hasil yang signifikan berdasarkan penelitian tersebut. berdasarkan pengujian hipotesis menggunakan software SPSS dapat disimpulkan hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa variabel lokasi berpengaruh signifikan terhadap minat beli ulang dimana semakin luas variabel lokasi maka semakin tinggi minat beli ulang pelanggan. Hasil penelitian variabel experiential marketing juga berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat beli ulang dimana semakin tinggi experiential marketing semakin tinggi juga minat beli ulang pelanggan, dan variasi produk berpengaruh signifikan terhadap variabel minat beli ulang karena semakin banyak variasi produk yang ditawarkan semakin tinggi juga minat beli ulang pelanggan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectExperiential Marketingen_US
dc.subjectLokasien_US
dc.subjectMinat Beli Ulangen_US
dc.subjectVariasi Produken_US
dc.titlePENGARUH LOKASI, EXPERIENTIAL MARKETING, DAN VARIASI PRODUK TERHADAP MINAT BELI ULANG DI RUMAH MAKAN JOGLO BLITARen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0728086501
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217075
dc.identifier.dosenpembimbingTINA MELINDA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record