Show simple item record

dc.contributor.authorAULIA, NABILA IZZA
dc.date.accessioned2022-01-11T04:42:57Z
dc.date.available2022-01-11T04:42:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4087
dc.descriptionManalagi mangoes are often found in Probolinggo, mango seeds which are considered waste can be used into flour and processed into tapioca pearl toppings, tapioca pearls are dangerous if consumed continuously because of the content of tapioca flour so that mango seed flour can be added to tapioca flour in tapioca pearls. Kitoz Snack Corner is a business development of the Kitoz Department Store and is used as a place to sell drinks with additional tapioca pearl toppings, to increase market share to newly developing businesses, a market penetration strategy is used. This research uses qualitative research methods with aspects of theoretical orientation and uses descriptive qualitative methods, this research is also a development of the previous thesis. The research was conducted in Paiton Probolinggo using primary and secondary data and the research subjects were 30 panelists, three informants, and 94 respondents. The data were collected by using a questionnaire method and using the ANOVA test. The results of the experimental study of making tapioca pearl topping with added manalagi mango seed flour were successfully carried out, with experiments using 0%, 5%, 10%, and 15% controls and soaking and boiling treatments with three repetitions, the most preferred results were boiled treatment 10. %. In the aspect of the market penetration strategy, the price given for tapioca pearls at Kitoz Snack Corner is comparable to the product, the promotions carried out are already attractive, the appearance of the product is a decision to buy a product, create a customer loyalty program, love the product, cheap, safe, affordable, and a comparable taste is a determinant of becoming a regular customer, the product is no less competitive, cheap, safe, easy to reach, and delicious, the existence of a healthier product keeps customers buying products at Kitoz Snack Corner.en_US
dc.description.abstractMangga manalagi banyak dijumpai di Probolinggo, biji mangga yang dianggap limbah dapat dimanfaatkan menjadi tepung dan diolah menjadi topping tapioca pearl, tapioca pearl membahayakan apabila dikonsumsi terus menerus karena kandungan dari tepung tapioka sehingga tepung biji mangga dapat ditambahkan ke dalam tepung tapioka pada tapioca pearl. Kitoz Snack Corner merupakan pengembangan bisnis dari Kitoz Department Store dan digunakan sebagai tempat untuk menjual minuman dengan tambahan topping tapioca pearl, untuk meningkatkan pangsa pasar pada bisnis yang baru berkembang maka digunakan strategi penetrasi pasar. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan aspek orientasi teoritik dan menggunakan metode kualitatif deskriptif, penelitian ini juga bersifat pengembangan dari tugas akhir terdahulu. Penelitian dilakukan di Paiton Probolinggo dengan menggunakan data primer dan sekunder dan subjek penelitian sebanyak 30 panelis, tiga informan, dan 94 responden. Pengumpulan data dilakukan dengan metode kuesioner dan dilakukan uji ANOVA. Hasil penelitian percobaan pembuatan topping tapioca pearl dengan tambahanan tepung biji mangga manalagi berhasil dilakukan, dengan percobaan menggunakan kontrol 0%, 5%, 10%, dan 15% dan perlakuan rendam dan rebus dengan tiga kali pengulangan didapatkan hasil yang paling disukai yaitu perlakuan rebus 10%. Pada aspek strategi penetrasi pasar harga yang diberikan untuk tapioca pearl di Kitoz Snack Corner sudah sebanding dengan produk, promosi yang dilakukan sudah menarik, penampilan produk merupakan keputusan untuk membeli produk, membuat program loyalitas konsumen, kesukaan atas produk, murah, aman, terjangkau, dan rasa yang sebanding menjadi penentu untuk menjadi konsumen tetap, produk tidak kalah saing, murah, aman, mudah dijangkau, dan enak, adanya produk yang lebih sehat membuat konsumen tetap membeli produk di Kitoz Snack Corner.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectANOVAen_US
dc.subjectMangga Manalagien_US
dc.subjectStrategi Penetrasi Pasaren_US
dc.subjectTapioca Pearlen_US
dc.subjectTepung Biji Manggaen_US
dc.subjectUji Minat Pasaren_US
dc.subjectUji Organoleptiken_US
dc.titleSTRATEGI PENETRASI PASAR PRODUK TOPPING TAPIOCA PEARL DENGAN PENAMBAHAN TEPUNG BIJI MANGGA DI KITOZ SNACK CORNERen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0709117803
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217097
dc.identifier.dosenpembimbingMICHAEL RICKY SONDAK


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record