Show simple item record

dc.contributor.authorSARI, VIRA PERMATA
dc.date.accessioned2022-01-12T09:26:58Z
dc.date.available2022-01-12T09:26:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4121
dc.descriptionThe purpose of this research to develop the business model canvas to provide an overview of this business that will use the nine blocks and SWOT analysis used to make strategic decisions. By using business model canvas, can provide alternative strategies for developing the business itself. Warung Bu Haji Gresik is the second branch that offers a concept of Betawinese culture and cuisine at a very affordable price. In practice, there are several suitable business portraits and some require the right alternative business model canvas. The target market of Warung Bu Haji is employees, offices, students, civil servants, police and communities which use a descriptive strategies using an observal data, interviews and documentation. So that a business can help to see who is the potential customers. Triangulations source used to collect data from owners, servants and customers. The data from the interview results were analized to get a conclusion.en_US
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini untuk mengetahui gambaran business model canvas dengan memberikan gambaran model bisnis yang menggunakan sembilan blok dan Analisis SWOT untuk membuat keputusan strategis. Dengan menggunakan business model canvas, dapat memberikan strategi alternatif untuk mengembangkan bisnis itu sendiri. Warung Bu Haji Gresik adalah depot cabang kedua yang menawarkan konsep masakan Betawi dengan harga yang sangat terjangkau. Dalam penerapannya, terdapat beberapa potret bisnis yang sudah sesuai dan beberapa memerlukan alternatif model bisnis yang tepat. Target pasar dari Warung Bu Haji adalah pegawai, kantoran, mahasiswa, PNS dan polisi. Penelitian ini menggunakan strategi deskriptif secara teknik menggunakan teknik pengumpulan data observasi, wawancara dan dokumentasi. Sehingga sebuah bisnis dapat dibantu untuk mengetahui pelanggan yang potensial apa yang akan datang ke bisnis tersebut. Triangulasi sumber digunakan sebagai penjaringan data yang berasal dari owner, waiter dan pelangggan. Data hasil wawancara direduksi dan dianalisis untuk mendapatkan kesimpulan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectAnalisis SWOT,en_US
dc.subjectBusiness Model Canvasen_US
dc.subjectPerancangan Model Bisnisen_US
dc.titlePENERAPAN BUSINESS MODEL CANVAS SEBAGAI STRATEGI PENGEMBANGAN USAHA PADA WARUNG BU HAJIen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0710028402
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40217100
dc.identifier.dosenpembimbingMOSES SOEDIRO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record