Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorSETIAWAN, FIRMAN ASGAF DIMAS
dc.date.accessioned2022-01-18T04:50:50Z
dc.date.available2022-01-18T04:50:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4211
dc.descriptionThe increasing development of fashion business in Indonesia from year to year makes entrepreneurs are required to maintain competitive advantage in order to be able to maintain business in the midst of many competitors that keeps on emerging. Especially in this research is Danke Bags business which runs in fashion field especially handmade bags. Danke Bags was established in 2018. It is found phenomenan that unachievable of target sale tends to decrease through Instagram social media and pre survey result in the research shows that social media marketing, product quality, and price are variables that affect purchase interest. Therefore, to find out and analyze deeper, the purpose of is research is to see the effect of social media marketing, product quality, and price on consumers’ buying interest of Danke Bags products. The type of research that is used in this research is quantitative, with research sample of 80 respondentsthat are calculated by using Slovin formula. Data collection is done by using online questionnaires then is tested hypothesis and statistical test. The result of this research indicates that social media marketing, product quality, and price are variables that affect purchase interesten_US
dc.description.abstractMeningkatnya perkembangan bisnis fashion di Indonesia dari tahun ke tahun membuat pelaku bisnis dituntut untuk menjaga keunggulan dalam bersaing agar dapat mempertahankan bisnis di tengah banyaknya kompetitor yang terus bermunculan. Khususnya pada penelitian ini adalah bisnis Danke Bags yang bergerak dibidang fashion khususnya tas handmande. Danke Bags berditi pada tahun 2018. Terdapat fenomena ketidakcapaian target penjualan yang cenderung menurun melalui social media Instagram dan hasil pra survei pada penelitian yang menunjukan bahwa social media marketing, kualitas produk, dan harga merupakan variabel yang mempengaruhi minat beli. Maka, untuk mengetahui dan menganalisis lebih dalam, penelitian ini bertujuan untuk melihat pengaruh social media marketing, kualitas produk, dan harga terhadap minat beli konsumen pada produk Danke Bags. Jenis penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuantitatif, dengan sampel penelitian sebanyak 80 responen yang dihitung dengan menggunakan rumus Slovin. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebarkan kuesioner secara online lalu dilakukan uji hipotesis dan uji statistik. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa social media marketing, kualitas produk, dan harga merupakan variabel yang mempengaruhi minat beli.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectsocial media marketingen_US
dc.subjectkualitas produken_US
dc.subjecthargaen_US
dc.subjectminat belien_US
dc.titlePENGARUH SOCIAL MEDIA MARKETING, KUALITAS PRODUK, DAN HARGA TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN PADA PRODUK DANKE BAGSen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0719059402
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10117302
dc.identifier.dosenpembimbingJUNKO ALESSANDRO EFFENDY


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record