Show simple item record

dc.contributor.authorSUNYOTO, JOANNE ELVARETTA
dc.date.accessioned2022-01-19T06:02:49Z
dc.date.available2022-01-19T06:02:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4248
dc.descriptionThis research is done to analyze pattern that is formed in the effect of advertising format on communication effectiveness that is moderated by tie strength at start-up companies especially coffee industry in Indonesia. Referring to the condition that often occurs in coffee industry advertisiment in Indonesia is less interactive so that communication that is built up is less effective, therefore this research is chosen to help companies achieve the expected performance. 53 respondents who have been gathered succesfully by using purposive sampling in other to limit individuals who have done advertisement in coffee industry and have start-up companies. The result that has been obtained through this research is that there is significant relationship between advertising format on communication effectiveness with tie strength variable existence as independent variable.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini dilakukan untuk menganalisis pola yang terbentuk pada pengaruh advertising format pada communication effectiveness yang dimoderasi oleh tie strength pada perusahaan start-up khususnya industri kopi di Indonesia. Mengacu pada kondisi yang sering terjadi dalam periklanan industri kopi yang kurang interaktif sehingga komunikasi yang terjalin kurang efektif, maka dari itu studi ini dipilih untuk membantu perusahaan mencapai performa yang telah diharapkan. Sebanyak 53 responden yang telah berhasil dikumpulkan menggunakan purposive sampling sehingga membatasi pada individu yang telah melakukan periklanan di industri kopi serta memiliki perusahaan start-up. Hasil yang telah didapatkan melalui penelitian ini adalah adanya hubungan signifikan antara advertising format pada communication effectiveness dengan adanya variabel tie strength sebagai variabel independen.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectadvertising formaten_US
dc.subjecttie strengthen_US
dc.subjectcommunication effectivenessen_US
dc.subjectstart upen_US
dc.subjectkopien_US
dc.titlePENGARUH JOB SATISFACTION DAN EMPLOYEE ENGAGEMENT TERHADAP TURNOVER INTENTION PADA PT. HARAPAN JAYA MULTI BISNISen_US
dc.title.alternativeANALISA PENGARUH ADVERTISING FORMAT TERHADAP COMMUNICATION EFFECTIVENESS YANG DIMODERASI OLEH TIE STRENGTH PADA PERUSAHAAN EKA COFFEEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0305038502
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10117188
dc.identifier.dosenpembimbingTEOFILUS


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record