Show simple item record

dc.contributor.authorKristanto, Atalya Syela
dc.date.accessioned2022-03-24T09:09:31Z
dc.date.available2022-03-24T09:09:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4695
dc.descriptionThe purpose of this study was to determine, test, and analyze the effect of utilitarian value and impulse buying on repurchase intention through satisfaction at prima freshmart website. The population in this study are all prima freshmart customers who have made purchases. The sampling technique that will be used in this research is purposive Sampling Method. Data collection techniques using a questionnaire and measured using a Likert scale. The number of samples in this study was 130. The data collection technique was carried out by distributing questionnaires using a Likert scale. The analytical method used is quantitative with the Structural Equation Model (SEM) model and processed using Smart PLS 3.0 software. The results of the study indicate that the variable utilitarian value and impulse buying have a positive effect on repurchase intention through satisfaction at prima freshmart website.en_US
dc.description.abstractTujuan penelitian ini ialah untuk mengetahui, menguji, dan menganalisis pengaruh utilitarian value dan impulse buying terhadap satisfaction dan repurchase intention pada website prima freshmart. Populasi pada penelitian ini ialah orang yang pernah berbelanja menggunakan website prima freshmart yang jumlah nya tidak diketahui.. Teknik pengambilan sampel yang akan digunakan dalam penelitian ini adalah menggunakan purposive sampling Method. Teknik pengumpulan data menggunakan kuesioner dan diukur menggunakan skala Likert. Sampel diambil menggunakan rumus Hair dan diperoleh jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 130. Metode analisis data yang digunakan ialah kuantitatif dan metode analisis yang digunakan adalah kuantitatif dengan model Structural Equation Model (SEM) dan diolah dengan software Smart PLS 3.0. Hasil dari penelitian menunjukan bahwa utilitarian value dan impulse buying berpengaruh positif terhadap satisfaction pada website prima freshmart dan kemudian satisfaction berpengaruh terhadap repurchase intention pada website prima freshmart. Kataen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectUtilitarian Valueen_US
dc.subjectImpulse Buyingen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectRepurchase Intentionen_US
dc.titlePENGARUH UTILITARIAN VALUE DAN IMPULSE BUYING TERHADAP REPURCHASE INTENTION MELALUI SATISFACTION PADA WEBSITE PRIMA FRESHMARTen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0728086501
dc.identifier.kodeprodi61101
dc.identifier.nim0108911910016
dc.identifier.dosenpembimbingTINA MELINDA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record