Show simple item record

dc.contributor.authorALKATIRI, AMRIES
dc.date.accessioned2022-03-25T05:47:41Z
dc.date.available2022-03-25T05:47:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4703
dc.descriptionIndonesia is a developing country that is actively carrying out development especially in the field of infrastructure, therefore it is needed a lot of glass types products to support the country's development process. Seeing the development of the construction business (glass) which has increased significantly in Indonesia, encouraging families from the writers who is interested in dealing in the glass distribution / import business by establishing a family company called PT Indonesia Glass Utama. The researcher distributed the pre survey to 12 prospective B2B consumers (companies), and the results are price and product quality become the main factors underlies the purchasing intention at PT. Indonesia Glass Utama. This thing becomes the background of this research. The purpose of this research is to find out the effect of product quality on the purchasing intention of glass product also to find out the effect of price on the purchasing intention of glass product. The variables that was to determine the effect of product quality on buying interest in glass products at PT Indonesia Glass Utama and to know the effect of prices on interest in purchasing glass products at PT Indonesia Glass Utama. The variables that in this research are: independent variable,that is, Price (X1) and Product Quality (X2), and dependent variable that is purchasing intention(Y). The population that is used in this research is the companies that has potential common to buy glass product at PT Indonesia Glass Utama, from that population is taken the sample by using saturated sampling technique,so the total sample of this research is 41 respondents. Data collection techinique uses questionaire and data is analyzed quantitatively with spss 23 based on the data research, it shows that price does not affect on purchasing intention so former hypothesis is rejected and product quality affect significant and positive on purchasing intention of glass product at PT Indonesia Glass Utama. So the former hypothesis is accepted.en_US
dc.description.abstractIndonesia adalah negara berkembang yang sedang aktif melakukan pembangunan khususnya di bidang infrastuktur, oleh karena itu dibutuhkan banyak sekali jenis produk kaca untuk mendukung proses pembangunan negara. Melihat perkembangan bisnis konstruksi (kaca) yang meningkat secara signifikan di Indonesia, mendorong keluarga dari penulis tertarik untuk berkecimpung dalam bisnis distribusi / impor kaca dengan mendirikan perusahaan keluarga bernama PT Indonesia Glass Utama. Peneliti menyebarkan pra survey kepada 12 calon konsumen B2B (perusahaan), dan didapatkan hasil bahwa harga dan kualitas produk menjadi faktor utamayang mendasari minat beli.pada PT. Indonesia Glass Utama, hal tersebut yang menjadi latar belakang dari penelitian ini. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh dari kualitas produk terhadap minat beli produk kaca pada PT Indonesia Glass Utama serta mengetahui pengaruh harga terhadap minat pembelian produk kaca pada PT Indonesia Glass Utama. Variabel yang diteliti pada penelitian ini adalah: variabel independen yaitu Harga (X1) dan Kualitas Produk (X2), serta variabel dependennya yaitu Minat Beli (Y). Populasi yang digunakan pada penelitian ini yaitu perusahaan yang berpotensi menjadi konsumen untuk membeli produk kaca di PT Indonesia Glass Utama , dari sampel tersebut diambil sampel dengan menggunakan teknik sampling jenuh sehingga jumlah sampel pada penelitian ini sebanyak 41 responden . Teknik pengumpulan data menggunakan kuesioner dan data dianalisis secara kuantitatif dengan SPSS 23. Berdasarkan hasil penelitian data menunjukan bahwa harga (X1) tidak berpengaruh terhadap minat beli sehingga hipotesis awal ditolak dan Kualitas Produk (X2) berpengaruh signifikan dan positif terhadap minat beli (Y) produk kaca pada PT Indonesia Glass Utama, sehingga hipotesis awal diterima.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectMinat belien_US
dc.titlePENGARUH HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP MINAT BELI PRODUK KACA PADA PT. INDONESIA GLASS UTAMAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0723127601
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10115132
dc.identifier.dosenpembimbingSONATA CHRISTIAN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record