Show simple item record

dc.contributor.authorCATHERINE PADLAN, ANGELIA
dc.date.accessioned2022-04-28T08:37:47Z
dc.date.available2022-04-28T08:37:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4944
dc.descriptionSmall business in the field of culinary has been developed that there are too many competitors encountered. instaCAKE business has a unique concept in encountering issues with other competitors, but the owner of InstaCAKE felt that the level of product sales is still not maximized. Thus, a research conducting on several factors influencing purchase decision of InstaCAKE business and this time will be studies concerning the perception of the consumers against product and brand. The objective of this research was to prove that consumers’ perception against product and brand is true that it affects the purchase decision. This research consisted of three variable such among other: Perception of consumers against product (X1), perception of consumers against brand (X2), and purchase decision (Y). The method research used was quantitative method that uses simple random sampling technique involving samples amounting to 100 respondents. Analysis technique in this research was using multiple linear where there was a test of hypothesis and a test of classic assumption. Results of this research showed research problem and hypothesis made proved to be correct that consumers’ perception against product and brand is very influencing or significantly influencing against purchase decision of InstaCAKE producten_US
dc.description.abstractBisnis kecil di bidang kuliner sudah sangat berkembang sehingga terlalu banyak pesaing yang harus diatasi. Bisnis InstaCAKE telah memiliki konsep yang unik dalam mengatasi masalah pesaing, tetapi owner dari InstaCAKE sendiri merasa bahwa tingkat penjualan produk masih kurang maksimal. Maka dari itu, diteliti mengenai beberapa faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian dari bisnis InstaCAKE dan yang kali ini akan diteliti adalah mengenai persepsi konsumen terhadap produk dan brand. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membuktikan bahwa persepsi kondumen terhadap produk dan brand benar berpengaruh terhadap keputusan pembelian. Penelitian ini terditi dari tiga variabel, yaitu: Persepsi konsumen terhadap produk (X1), persepsi konsumen terhadap brand (X2), dan keputussan pembelian (Y). Metode penelitian ini adalah dengan menggunakan metode kuantitatif yang menggunakan teknik simple random sampling yang melibatkan sampel sebanyak 100 responden. Teknik analisis pada penelitian ini menggunakan pengujian linier berganda dimana didalamnya terdapat pengujian hipotesis dan juga uji asumsi klasik. Hasil dari penelitian ini menunjukkan perumusan masalah dan hipotesis yang dibuat terbukti benar bahwa persepsi konsumen terhadap produk dan brand sangat berpengaruh atau berpengaruh secara signifikan terhadap keputusan pembelian dari produk InstaCAKE.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectPerception of Producten_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectPurchase Decision INSTACAKEen_US
dc.subjectPersepsien_US
dc.subjectPersepsi Produken_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.subjectInstaCAKEen_US
dc.titlePERSEPSI PRODUK DAN BRAND TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK INSTACAKEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0721046003
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40211030
dc.identifier.dosenpembimbingJuliuska Sahertian


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record