Show simple item record

dc.contributor.authorDELLA JANI, CAROLINE
dc.date.accessioned2022-04-28T08:55:39Z
dc.date.available2022-04-28T08:55:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4945
dc.descriptionOne of the primary needs that must be met by every human being is food needs. It is also supported by the growth of the food industry, which continues to grow from year to year. Therefore, Petite Sucre also supports the development of the industry by producing desserts such as pies and pannacotta. This food is a healthy diet and quality assured that could be consumed by almost all ages. The design of this business was written to describe plan in detail in building an online business namely Petite Sucre. Petite Sucre is a home-industry business, which sells its product via online such as Instagram. Customers will see the products, buying products as well as making payments through online system. Products sold by Petite Sucre such as pie and pannacotta with a various unique flavors and interesting. This system provides a lot of convenience for customers because quickly and efficiently that customer who does not have much time can also shop through online system without having to go to a bakery, which requires more time. With an initial investment of IDR 189,543,135, the approximate time it takes to get back the costs incurred during the original investment is one year and two months after the operation. The design of this business contains a description and background of the business, product, business model, industry, marketing plan, and financial plan.en_US
dc.description.abstractSalah satu kebutuhan primer yang harus dipenuhi oleh setiap manusia adalah kebutuhan pangan. Hal ini juga ditunjang dengan banyaknya pertumbuhan industri makanan yang terus berkembang dari tahun ke tahun. Oleh karena itu, Petite Sucre turut mendukung pengembangan industri tersebut dengan memproduksi makanan penutup yang berupa Pie dan Pannacotta. Makanan ini merupakan makanan yang sehat dan terjamin kualitasnya sehingga dapat dikonsumsi oleh hampir semua kalangan usia. Perancangan bisnis ini ditulis untuk mendeskripsikan rencana secara rinci dalam membangun bisnis online Petite Sucre. Petite Sucre merupakan sebuah bisnis home-industry yang menjual produknya secara online melalui media sosial berupa Instagram. Pelanggan akan melihat produk, membeli produk serta melakukan pembayaran melalui sistem online. Produk yang dijual oleh Petite Sucre berupa Pie dan Pannacotta dengan berbagai varian rasa yang unik dan menarik. Sistem ini memberikan banyak kemudahan bagi pelanggan karena cepat dan efisien sehingga pelanggan yang tidak mempunyai banyak waktu dapat juga berbelanja melalui sistem online tanpa harus pergi ke sebuah toko roti dimana membutuhkan lebih banyak waktu. Dengan investasi awal sebesar Rp. 189.543.135, perkiraan waktu yang dibutuhkan untuk mendapatkan kembali biaya yang dikeluarkan pada saat investasi asal adalah satu tahun dua bulan setelah operasional. Perancangan bisnis ini berisi tentang deskripsi dan latar belakang usaha, produk, model bisnis, industri, rencana pemasaran dan rencana keuangan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectBisnis Onlineen_US
dc.subjectMakanan Penutupen_US
dc.subjectPieen_US
dc.subjectPanacottaen_US
dc.subjectSurabayaen_US
dc.subjectOnline Businessen_US
dc.subjectDesserten_US
dc.titlePETITE SUCREen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0728086501
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40211060
dc.identifier.dosenpembimbingTina Melinda


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record