Show simple item record

dc.contributor.authorJABY, HENDRA
dc.date.accessioned2022-05-13T09:26:21Z
dc.date.available2022-05-13T09:26:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4981
dc.descriptionThe continued development of food and beverage industry in Indonesia makes many people choose to do business in the field of food and beverage. The advantages of a product are needed to be able to continue to compete with other competitors in the field of food and beverage industry. Amboina Street Food is a company whose main product is the first street food in the city of Ambon. There are various kinds of processed deep-fried coupled with the use of spices typically used for street food. There are also additional carbohydrates menus that make street food product will be the main course. Practical use of packaging is also becoming more valuable from the company, because practical packaging makes customers can consume the product while walking around the mall.Prices of products of Amboina Street Food ranging from Rp. 5.000 to Rp. 24.000. Has a strategic location, the stand of Amboina Street Food itself is in Maluku City Mall number A22 with stand design that also provides a place to dine in. Marketing of Amboina Street Food will be carried out by using social media because today almost all societies are using social media to communicate, while also using brochure, and word of mouth. Target Market is customers with the age of eight to 40 years old in the profession as a students, private sector employees, self-employed and civil servants. Amboina Street Food has a vision to be the best and famous street food in the city of Ambon, and can educate people to get to know the city of Ambon new food, in order to realize this vision, Amboina Street Food will present a quality product to customers, establish a good corporate systems, and also creates a well-known brand image and chosen by the people of Ambon. It is directly proportional to the positioning of Amboina Street Food itself that positioned the company as a stand that sells a variety of refined products of street food of fried with spices which is typical for street food.en_US
dc.description.abstractSemakin berkembangnya industri makanan dan minuman di Indonesia membuat banyak orang memilih untuk menjalankan bisnis di bidang makanan dan minuman ini. Kelebihan sebuah produk sangat diperlukan untuk dapat terus bersaing dengan kompetitor lainnya di bidang industri makanan dan minuman. Amboina Street Food adalah sebuah perusahaan yang memiliki produk utama street food pertama yang hadir di Kota Ambon. Terdapat berbagai macam olahan deep fried ditambah dengan penggunaan bumbu-bumbu khas street food. Selain itu juga terdapat tambahan menu karbohidrat yang membuat produk street food akan menjadi main course. Penggunaan packaging yang praktis juga menjadi nilai lebih dari perusahaan, karena dengan packgaing yang praktis membuat customer dapat mengkonsumsi produk sambil berkeliling mall. Harga dari produk Amboina Street Food mulai dari Rp. 5.000 sampai dengan Rp. 24.000. Memiliki lokasi yang strategis, stand dari Amboina Street Food sendiri berada di Maluku City Mall No A22 dengan desain stand yang juga menyediakan tempat untuk dine in. Marketing dari Amboina Street Food akan dilakukan dengan menggunakan media sosial karena saat ini hampir semua masyarakat sekarang yang menggunakan media sosial untuk berkomunikasi, selain itu juga dengan menggunakan brosur, dan word of mouth. Target Market yang dituju adalah customer dengan usia delapan sampai dengan 40 tahun dengan profesi sebagai pelajar, mahasiswa, pegawai swasta, wiraswasta dan pegawai negri sipil. Amboina Street Food memiliki visi menjadi street food terbaik dan terkenal di Kota Ambon, serta dapat mengedukasi masyarakat Kota Ambon untuk mengenal makanan baru, agar dapat mewujudkan visi tersebut, Amboina Street Food akan menyajikan produk yang berkualitas kepada customer, membentuk sistem perusahaan yang baik, dan juga menciptakan brand image perusahaan yang dikenal dan dipilih oleh masyarakat Kota Ambon. Hal ini berbanding lurus dengan positioning dari Amboina Street Food sendiri yang memposisikan perusahaan sebagai stand yang menjual aneka produk olahan street food yang digoreng dengan bumbu–bumbu khas street fooden_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectStreet Fooden_US
dc.subjectPertamaen_US
dc.subjectDeep Frieden_US
dc.subjectBumbuen_US
dc.subjectPraktisen_US
dc.subjectBerkualitasen_US
dc.subjectStreet Fooden_US
dc.subjectFirst Deep Fried Street Fooden_US
dc.subjectIngredientsen_US
dc.subjectPracticalen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.titleAMBOINA STREET FOODen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0729016502
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40211046
dc.identifier.dosenpembimbingHARI MINANTYO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record