Show simple item record

dc.contributor.authorNATASSYA TAMPIAN, JULITA
dc.date.accessioned2022-05-17T08:35:19Z
dc.date.available2022-05-17T08:35:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4986
dc.descriptionTilly’s Bakery and Pastry Cafe is the first Netherland thematic cafe with open kitchen concept which is located on Kawasan Megamas Piere Tendean Manado, North Sulawesi. Tilly’s Bakery and Pastry Cafe sells Netherland authentic bread, cake and drink such as Bosschebollen, Saucijzenbroodje, and Specirej Thee Melk. In this cafe the costumers do not only enjoy the foods and drinks, but also get more knowledge about Netherland history and foods. The interior of Tilly’s Bakery and Pastry Cafe is a semi vintage design, so that the customers will have new experience and atmosphere in this cafe, also the waiter or waitress wears uniform that is adapted from Netherland traditional clothes. Tilly’s Bakery and Pastry cafe has interesting events such as Netherlands Festival, Speaking Dutch, and Cooking Class this events also is a marketing strategy and to build good relation with the costumers. Tilly’s Bakery and Pastry Cafe sells the product with price range Rp 15.000 to Rp 40.000. The main target market of Tilly’s Bakery and Pastry Cafe is collage student, office workers and Netherland culture lover community, also student and entrepreneur as potential target market. Tilly’s Bakery and Pastry Cafe is a profitable, and the business is feasible.en_US
dc.description.abstractTilly’s Bakery and Pastry Cafe adalah cafe tematik Belanda yang memiliki konsep open kitchen pertama yang berlokasi di Kawasan Megamas Jalan Piere Tendean Manado, Sulawesi Utara. Tilly’s Bakery and Pastry Cafe menjual kue dan roti kuno serta minuman kuno khas Belanda seperti Bosschebollen, Saucijzenbroodje dan Specirej Thee Melk. Di cafe ini tidak hanya menikmati makanan dan minuman, tetapi pelanggan juga mendapatkan pengetahuan yang lebih mengenai sejarah dan makanan Belanda. Tilly’s Bakery and Pastry Cafe memiliki desain interior ruangan cafe yang semi vintage agar pelanggan dapat merasakan suasana dan pengalaman yang baru dan berbeda dengan cafe yang lain, serta waiter/waitress yang menggunakan seragam yang diadaptasi dari baju tradisional Belanda. Dalam memperkenalkan cafe kepada pelanggan Tilly’s Bakery and Pasty Cafe menggunakan media sosial seperti Facebook, Twitter, Instagram, Word Of Mouth Marketing (WOMM). Tilly’s Bakery and Pastry Cafe memiliki event-event menarik seperti Netherlands Festival, Sepaking Dutch, dan Cooking Class yang dapat menarik pelanggan sebagai strategi pemasaran dan untuk membangun relasi dengan baik dengan pelanggan. Produk makanan dan minuman yang dijual dimulai dari harga Rp 15.000 sampai Rp 40.000. Target market utama dari Tilly’s Bakery and Pastry Cafe adalah mahasiswa, dan pegawai kantoran serta komunitas pecinta budaya Belanda, pelajar dan wiraswasta sebagai pelanggan yang berpotensi. Tilly’s Bakery and Pastry Cafe adalah bisnis yang menguntungkan dan layak untuk dijalankan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectTillys’ Bakery and Pastry Cafeen_US
dc.subjectBelandaen_US
dc.subjectNetherlandsen_US
dc.titleTILLY’S BAKERY AND PASTRY CAFEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40211047
dc.identifier.dosenpembimbing0719127703


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record