Show simple item record

dc.contributor.authorPUSPITASARI NURHALIM, LANNY
dc.date.accessioned2022-05-17T09:04:31Z
dc.date.available2022-05-17T09:04:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/4988
dc.descriptionCommunities in general usually have their own particular image about food. Surabaya communities usually know doughnut as a round cake with a hole in the middle. more: doughnut specialist and café will serve some doughnut that Surabaya communities have never seen before. more: doughnut specialist and café has a vision to be a pioneer of doughnut specialist in Surabaya and also change communities image about doughnut as well. more: doughnut specialist and café divides doughnut in three categories, in example more: neutral, more: savoury, and more: sweets. With these three categories people can choose and buy doughnuts according to their own taste. more: doughnut specialist and café’s doughnut prices are between Rp. 5.000 until Rp 25.000. more: doughnut specialist and café main customers are Surabaya communities under 17 years old until 25 years old. Located in Citraland Surabaya and accompanied with full facilities make more: doughnut specialist and café a perfect place to hangout. more: doughnut specialist and café uses word of mouth marketing as the main promotion tools. Customers also take part in more: doughnut specialist and café development through guest comment and customer service. Initial investment to open more: doughnut specialist and café is Rp. 750.672.218 and will get profit in the early of 2018.en_US
dc.description.abstractMasyarakat pada umumnya memiliki image tertentu mengenai sebuah makanan. Donat dikenal masyarakat Surabaya sebagai kue berbentuk bulat dengan lubang di tengahnya. more: doughnut specialist and café hadir sebagai sarana untuk menikmati sajian donat yang belum pernah ada di Surabaya. Visi more: doughnut specialist and café adalah menjadi pelopor donat specialist di Surabaya dan merubah pandangan masyarakat bahwa donat lebih dari sekedar image donat pada umumnya. more: doughnut specialist and café menawarkan nilai kustomisasi melalui produk yang terbagi menjadi tiga kategori menurut karakteristik produk yaitu, more: neutral, more: savoury, dan more: sweets. Dengan adanya tiga kategori ini pelanggan dapat memilih donat dengan selera masing-masing. Harga donat yang ditawarkan antara Rp. 5.000 hingga Rp 25.000. Target utama pelanggan more: doughnut specialist and café adalah masyarakat Surabaya yang berumur kurang dari 17 tahun hingga 25 tahun. Berlokasi di area Citraland Surabaya dilengkapi dengan area café yang nyaman membuat more: doughnut specialist and café cocok sebagai tempat nongkrong dan mengerjakan tugas di area Surabaya Barat. Promosi utama more: doughnut specialist and café adalah word of mouth marketing pelanggan terutama di jaringan media sosial yang saat ini sedang marak di masyarakat. Pelanggan turut mengambil bagian perkembangan more: doughnut specialist and café dengan menggunakan guest comment yang dibagikan ke pelanggan serta melalui customer service more: doughnut specialist and café. Modal awal yang diperlukan untuk membuka bisnis more: doughnut specialist and café adalah Rp. 750.672.218 dan mulai mengalami keuntungan pada awal tahun 2018. Hasil analisis NPV menunjukkan hasil Rp. 2.185.041.850 yang artinya usaha ini layak untuk dijalankanen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectDonaten_US
dc.subjectCaféen_US
dc.subjectKustomisasien_US
dc.subjectDoughnuten_US
dc.subjectCustomizationen_US
dc.titleMORE: DOUGHNUT SPECIALIST AND CAFÉen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0709117803
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40211057
dc.identifier.dosenpembimbingMICHAEL RICKY SONDAK


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record