Show simple item record

dc.contributor.authorJAYANATA, MELISA
dc.date.accessioned2022-05-18T04:17:05Z
dc.date.available2022-05-18T04:17:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5000
dc.descriptionThis business background is based on the increasing public awareness of the importance of health, and one of the components of maintaining health is through good quality water. With the increasing public awareness, followed by the need for clean drinking water in the market, the business prospects of drinking water can be said is still quite good. The purpose of this study is to determine what should be done to develop Ozora in the future.Ozora is a business owned by the writer that is engaged in bottled water, in the form of alkaline water. Alkaline water is water that has elements of alkaline, with a pH above seven, serves to neutralizing the acids in the body. This business is under PT Air MinumSehat Indonesia. The concept of this business is to provide safe drinking water for the community. Ozora packaging is packed in 2 liter and 19 liter. The target market of this business is the people of Surabaya, in adult age, with middle to upper social status, with revenues of over five million per month. The author analyzes the product, business, marketing, finance, industry. The author analyzed using the features, advantages, benefits, business model canvas, SWOT analysis, marketing mix, and financial analysis. Based on this, it can be concluded that Ozora is eligible to run, and development will be done primarily by strengthening internal systems.The development can be done by strengthening the branding with advertising and put it into many stores, looking for investors to add to the fleet, and put it in the shop also a supermarket. Financially, Ozora is eligible to run because the NPV is greater than zero, with a payback period for two years and one month.en_US
dc.description.abstractLatar belakang bisnis ini didasarkan pada meningkatnya kepedulian masyarakat akan pentingnya kesehatan, dan salah satu komponen menjaga kesehatan adalah melalui air yang berkualitas baik. Dengan meningkatnya kesadaran masyarakat, diikuti oleh kebutuhan air minum bersih di pasaran, prospek bisnis air minum dapat dikatakan masih cukup baik. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui apa yang harus dilakukan untuk mengembangkan Ozora di masa depan. Ozora merupakan bisnis penulis yang bergerak dalam bidang air minum dalam kemasan, berupa air alkali. Air alkali merupakan air yang memiliki unsur basa, dengan PH di atas tujuh, berfungsi untuk menetralkan asam dalam tubuh. Bisnis ini di bawah PT Air Minum Sehat Indonesia. Konsep dari bisnis ini adalah menyediakan air minum yang sehat bagi masyarakat. Ozora dikemas dalam packaging 2 liter dan 19 liter. Target market bisnis ini adalah orang Surabaya, dengan usia dewasa, dengan status sosial menengah ke atas, dengan pendapatan di atas lima juta per bulan. Penulis menganalisis dari sisi produk, bisnis, pemasaran, keuangan, industri. Penulis menganalisa dengan menggunakan feature, advantage, benefit, business model canvas, SWOT analisis, bauran pemasaran, dan analisis keuangan. Berdasarkan hal tersebut, dapat disimpulkan Ozora layak dijalankan, dan pengembangan dapat dilakukan terutama dengan memperkuat sistem internal. Pengembangan tersebut dapat dilakukan dengan memperkuat branding dengan iklan dan memasukannya ke banyak toko, mencari investor untuk menambah armada, dan memasukannya di toko juga supermarket. Dari segi keuangan, Ozora layak dijalankan karena NPV nya lebih dari nol, dengan payback period selama dua tahun satu bulan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectAlkaline Wateren_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectBottled Wateren_US
dc.subjectBusinessen_US
dc.subjectOzoraen_US
dc.subjectAir Alkalien_US
dc.subjectKesehatanen_US
dc.subjectAir Minum Dalam Kemasanen_US
dc.subjectBisnisen_US
dc.titleANALISIS OZORA UNTUK PENGEMBANGAN DI MASA DEPANen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn8954230021
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40211022
dc.identifier.dosenpembimbingJ. E. Sutanto


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record