Show simple item record

dc.contributor.authorVERONICA SUGIANTO, NATALIA
dc.date.accessioned2022-05-18T04:23:33Z
dc.date.available2022-05-18T04:23:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5001
dc.descriptionBread is one of the foods that can be consumed for any time, such as for breakfast, for a snack or for food substitute to meet the needs of carbohydrates. It has a very broad potential to develop in terms of its shape, appearance and taste. La Parisienne is an industry of bread manufacture. It presents as the first bakery café in Surabaya providing an attractive design style of bread. The bread served has a different style from the other one. Bringing the theme of "freshly baked bread and stylish" La Parisienne believe that quality products, superior services and elegant presentations will produce an impressive experience for the customer. The whole baking process will be performed in the morning and will use high quality ingredients with the aim to produce a quality of bread flavor. The Business plan of La Parisienne consisted of the business conception, products, location options, room designs, financial analysis and other various aspects. La Parisienne will use the concept of the marketing mix as a marketing strategy suited to the needs of the business. La Parisienne distributed questionnaires in order to obtain the respondent data to determine the interest of Surabaya people in La Parisienne bakery cafe. In financial plan of this business, some of the financial assumptions are assumed for five years from 2016 to 2020. From the results of calculations performed, La Parisienne will reach value of BEP of 62.943 unit products and will reach a value of NPV in the third year which amounts to Rp.2.832.075.896 within the fifth year. This value is above zero so that it can be concluded that the bakery business cafe of La Parisienne is acceptable and viable to run.en_US
dc.description.abstractRoti merupakan salah satu makanan yang bisa dimakan kapan saja, seperti untuk sarapan, untuk makanan ringan maupun sebagai pengganti nasi untuk memenuhi kebutuhan karbohidrat. Roti memiliki potensi yang sangat luas untuk dikembangkan mulai dari segi bentuk, penampilan dan rasa. La Parisienne merupakan industri yang bergerak dalam bidang pembuatan roti. La Parisienne hadir sebagai bakery café pertama di Surabaya yang menyediakan roti dengan desain gaya yang menarik. Setiap roti yang disajikan memiliki gaya yang berbeda antara yang satu dengan yang lainnya. Membawa tema "freshly baked and stylish bread", La Parisienne percaya bahwa kualitas produk, pelayanan yang unggul, serta penyajian yang elegan akan menghasilkan pengalaman berkesan bagi pelanggan. Seluruh proses pembuatan roti akan dilakukan pada pagi hari dan menggunakan bahan-bahan yang baik dengan tujuan agar dapat menghasilkan roti dengan rasa yang berkualitas. Perencanaan bisnis La Parisienne terdiri dari konsep bisnis, produk, pemilihan lokasi, desain ruangan, analisis keuangan dan berbagai aspek lainnya. La Parisienne akan menggunakan konsep marketing mix sebagai strategi pemasaran yang disesuaikan dengan kebutuhan La Parisienne. La Parisienne melakukan penyebaran kuesioner agar mendapatkan data responden untuk mengetahui minat masyarakat Surabaya atas bakery cafe La Parisienne. Dalam perencanaan keuangan La Parisienne terdapat beberapa asumsi keuangan yang diasumsikan selama lima tahun yaitu dari awal tahun 2016 hingga akhir tahun 2020. Dari hasil perhitungan yang dilakukan La Parisienne akan mencapai nilai BEP pada penjualan produk ke 62.943 unit dan akan mencapai nilai NPV pada tahun ke tiga sebesar Rp.2.832.075.896 pada tahun ke lima. Nilai ini berada di atas nol sehingga dapat menyimpulkan bahwa bisnis bakery cafe La Parisienne diterima dan layak dijalankan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectLa Parisienneen_US
dc.subjectbakery cafeen_US
dc.subjectthe business planen_US
dc.subjectbreaden_US
dc.subjectbakery cafeen_US
dc.subjectperencanaan bisnisen_US
dc.subjectrotien_US
dc.titleLA PARISIENNEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0709117803
dc.identifier.kodeprodi93202
dc.identifier.nim40211038
dc.identifier.dosenpembimbingMICHAEL RICKY SONDAK


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record