| dc.contributor.author | AUDRY K., SHELLA | |
| dc.date.accessioned | 2022-05-18T05:54:53Z | |
| dc.date.available | 2022-05-18T05:54:53Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5007 | |
| dc.description | Loenpia product in Semarang has its own uniqueness; distinctive loenpia of
Semarang has been around a long time and became one of the main income of the
residents in the city of Semarang. Loenpia become one of the typical souvenirs of
Semarang, which is very favored by the residents of Semarang and still has the charm
for foreign tourists and local tourists. In 2014 loenpia has been named as one of the
products which is not the object that has been recognized to international level as one
of the legitimate product belonging to Indonesia. Also noted that residents of
Semarang each year continues to rise. Of these opportunities, the writer wanted to
make a store ofloenpia with more modern store concept in terms of both
management, services, increased variety of flavors, as well as making loenpia image
of Semarang become more exclusive. The design of this business plan was written to
describe in detail in building Java Loenpia store. Java Loenpia is a store that is
engaged in the culinary field. Differentiation is a Java Loenpia that sells more than
one variety of flavors and has a superior product in the form of frozen loenpia, which
will be sold both in store of Java Loenpia and sold through websites, where the
customers coming from outside of Semarang can afford. With an initial investment of
Rp. 693,511,600, the approximate time it takes to get back the costs incurred at the
time of the initial investment would be less than one year. The design of this business
contains a description and background of the business, product, business model,
industry analysis, marketing plan and financial plan. | en_US |
| dc.description.abstract | Produk loenpia di Kota Semarang memiliki keunikan tersendiri, loenpia khas
Semarang ini sudah ada sejak lama dan menjadi salah satu mata pencaharian utama
penduduk di Kota Semarang. Loenpia menjadi salah satu oleh-oleh khas Kota
Semarang yang sangat digemari oleh para penduduk Kota Semarang dan hingga kini
masih memiliki pesona bagi para wisatawan mancanegara dan wisatawan lokal. Pada
tahun 2014 loenpia dinobatkan sebagai salah satu produk bukan benda yang sudah
diakui hingga taraf international sebagai salah satu produk yang sah milik Indonesia.
Diketahui juga bahwa penduduk Kota Semarang setiap tahunnya terus meningkat.
Dari peluang inilah penulis ingin membuat sebuah store loenpia dengan konsep store
yang lebih modern baik dalam hal manajemen, pelayanan, penambahan variasi rasa,
serta membuat citra loenpia Kota Semarang menjadi lebih exclusive. Perancangan
bisnis ini ditulis untuk mendeskripsikan rencana secara rinci dalam membangun store
Java Loenpia. Java Loenpia adalah sebuah store yang bergerak di bidang kuliner.
Diferensiasi Java Loenpia adalah store yang menjual loenpia lebih dari satu variasi
rasa dan memiliki produk unggulan yang berupa loenpia frozen yang akan dijual baik
di store Java Loenpia dan dijual melalui website, dimana para pelanggan yang berasal
dari luar Kota Semarang dapat membelinya. Dengan investasi awal sebesar Rp.
693.511.600, perkiraan waktu yang diperlukan untuk mendapatkan kembali biaya
yang dikeluarkan pada saat investasi awal tersebut adalah kurang dari satu tahun.
Perancangan bisnis ini berisi tentang deskripsi dan latar belakang usaha, produk,
model bisnis, analisis industri, rencana pemasaran, dan rencana keuangan. | en_US |
| dc.language.iso | id | en_US |
| dc.publisher | Universitas Ciputra Surabaya | en_US |
| dc.subject | Store | en_US |
| dc.subject | Loenpia | en_US |
| dc.subject | Semarang unique souvenirs | en_US |
| dc.title | JAVA LOENPIA | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
| dc.identifier.nidn | 0728086501 | |
| dc.identifier.kodeprodi | 93202 | |
| dc.identifier.nim | 40211013 | |
| dc.identifier.dosenpembimbing | Tina Melinda | |