Show simple item record

dc.contributor.authorArtanti, Damara
dc.date.accessioned2023-01-18T03:33:45Z
dc.date.available2023-01-18T03:33:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/5685
dc.descriptionArtfresh is a businessthat runsin car perfumefield. Artfreshwasestablished in 2018.Artfreshdoesdevelopmentcar perfume products. The problemthat is foundin this research iswhich combination of attributesthat becomeconsumer's preference in choosing Artfreshproducts. Thepreferencesthataremeasured in thisresearch include smell,use methodandmaterial. The population in thisresearchisfollowers of Instagram Artfresh social media. Thetype of research that is used in this research is quantitative.Sampling technique in thisresearchis non probability sampling technique. This research uses thesample of 223 respondents byusing Slovin formula. Data collection isgatheredbydistributingonline questionnaires. Thisresearch uses conjoint analysis. In this research, there arethreeattributes that become researchvariables,that is,smell,materialanduse method. The resultsof the researchshow that theattributes that become consumers' preferences in choosing Artfresh car perfume products aresmellwith importantvalue of 67,999%,then isfollowed byusemethodwith importantvalueof 18,544% and thelastmaterial with importantvalue of 13,456%. The combination ofattributes that become consumers’ preferences is the smell of lavender perfume,use methodhangedand papermaterial.en_US
dc.description.abstractArtfresh merupakan usaha yang bergerak pada bidang parfum mobil. Artfresh berdiripada tahun 2018. Artfreshmelakukan pengembangan produk parfum mobil. Permasalahanyang terdapat didalam penelitian ini adalah kombinasi atribut manakah yang menjadi preferensikonsumen dalam memilih produk Artfresh. Preferensi yang diukur dalam penelitian inimeliputi atribut aroma, cara penggunaan dan bahan. Populasi pada penelitian ini adalahpengikut media sosial Instagram Artfresh. Jenis penelitian yang digunakan dalam penelitian iniadalah kuantitatif. Teknik pengambilan sampel pada penelitian ini adalah Teknik nonprobability sampling. Penelitian ini menggunakan sampel sebesar 223 responden denganmenggunakan rumus Slovin. Pengumpulan data dikumpulkan dengan menyebar kuesionersecara online. Penelitian ini menggunakan analisis konjoin. Dalam penelitian ini terdapat 3atributyang menjadi variabel penelitian yaitu aroma parfum, bahan dan cara penggunaan. Hasilpenelitian menunjukkan atribut yang menjadi preferensi konsumen dalam memilih produkparfum mobil Artfresh adalah aroma dengan nilai kepentingan 67,999% kemudian diikuticarapenggunaan dengan nilai kepentingan 18,544% dan yang terakhir bahan dengan nilaikepentingan 13,456%. Kombinasi atribut yang menjadi preferensi konsumen adalah aromaparfum lavender, cara penggunaan digantung dan berbahan kertas.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS CIPUTRA SURABAYAen_US
dc.subjectAnalisis Konjoinen_US
dc.subjectPreferensi Konsumenen_US
dc.subjectParfumen_US
dc.subjectParfum Mobilen_US
dc.titleANALISIS KONJOIN SEBAGAI PREFERENSI KONSUMEN TERHADAP ATRIBUT PRODUK PARFUM MOBIL ARTFRESHen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn20170009
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10117207
dc.identifier.dosenpembimbingYuli Kartika Dewi


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record