Show simple item record

dc.contributor.authorYandasari, Khanza Nur
dc.date.accessioned2023-03-02T07:51:29Z
dc.date.available2023-03-02T07:51:29Z
dc.date.issued2018-12-06
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/6108
dc.descriptionThe Srikandi Organizer is a company that engaged in an arrangement, prepare, and created wedding party which are based in Surabaya, Indonesia. The purpose of this research is to find out and formulate a blue ocean strategy as a competitive advantage that can be applied at The Srikandi Organizer. This research uses descriptive qualitative research method. The data used are primary data collected through interviews, documentation, observation and literature. The choice of research informants uses purposive sampling technique with chosen criteria that in relevant to the research problem. This semi structured interviews is conducted to four people selected informants which is two founding members of the company, one company’s client, and one company’s competitor. This study focuses on evaluate Business Model Canvas, Canvas Strategy and Four Action Framework to find out the Blue Ocean Strategy of The Srikandi Organizer.This research result showed that the blue ocean strategy as a competitive advantage strategy in The Srikandi Organizer can be done by innovating in arranging bundling packages with other wedding event vendors and making attractive promo packages.en_US
dc.description.abstractThe Srikandi Organizer adalah perusahaan yang secara khusus membantu menyusun, mempersiapkan dan mewujudkan rangkaian pesta pernikahan yang berbasis di Surabaya, Indonesia. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan merumuskan strategi samudra biru sebagai keunggulan kompetitif yang dapat diterapkan di The Srikandi Organizer. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif deskriptif. Data yang digunakan adalah data primer yang dikumpulkan melalui wawancara, dokumentasi, observasi dan studi pustaka. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif deskriptif. Pemilihan informan penelitian menggunakan teknik purposive sampling dengan kriteria terpilih yang relevan dengan masalah penelitian. Wawancara semi terstruktur dilakukan kepada empat orang informan terpilih yaitu dua orang pendiri perusahaan, satu orang pengguna jasa perusahaan, dan satu orang kompetitor perusahaan. Penelitian ini fokus kepada evaluasi Business Model Canvas, Strategi Kanvas, dan Kerangka-Kerja-Empat-Langkah untuk menemukan Blue Ocean Strategy pada The Srikandi Organizer. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa blue ocean strategy sebagai strategi keunggulan kompetitif pada The Srikandi Organizer dapat dilakukan dengan berinovasi dalam mengatur paket bundling dengan vendor acara pernikahan lainnya dan membuat paket promo menarik.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectStrategi Inovasien_US
dc.subjectWedding Organizeren_US
dc.subjectBusiness Model Canvasen_US
dc.subjectBlue Ocean Strategyen_US
dc.subjectstrategic innovationen_US
dc.subjectwedding organizeren_US
dc.titleSTRATEGI INOVASI PADA THE SRIKANDI ORGANIZERen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61101
dc.identifier.nim50116090
dc.identifier.dosenpembimbingChristina Whidya Utami


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record