| dc.contributor.author | Garjito, Redi | |
| dc.date.accessioned | 2023-03-03T06:17:47Z | |
| dc.date.available | 2023-03-03T06:17:47Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/6119 | |
| dc.description | Pagar Sayuran Organik is a company engaged in organic vegetable farming, beginning with conventional organic farming to eventually turn to hydroponic agriculture and the development of its products in accordance with its derivatives.
This research aims to find out the feasibility of business development from existing businesses, covering 5 research aspects including; Market and Marketing Aspects (including: SWOT Analysis, Market Segmentation, Targeting, Positioning, and Potential Demand Projection Assumptions), Technical and Technology Aspects (including: Business Location Analysis, Production Area Analysis, Location Layout Analysis), Legal Aspects (including: Deed Establishment, SIUP, TDP, NPWP), Financial Aspects (including: Payback Period, Net Present Value, Internal Rate of Return, Case Scenario) and Human Resource Aspects (including: Job Analysis, Job Specification, Organizational Structure, Job Description, Salary , Employee Development Plan). The population in this study is the people of the city of Gresik and its surroundings which have significant developments covering population growth and housing, so that they are expected to become potential consumers.
The results of this study indicate that products that are in accordance with the research are start products that have targets for household consumers, hobbyists, employees and companies. | en_US |
| dc.description.abstract | Pagar Sayuran Organik adalah sebuah perusahaan yang bergerak didalam bidang pertanian sayuran organik, diawali dengan pertanian organik konvensional hingga pada akhirnya beralih kepada pertanian hidroponik dan pengembangan produknya yang sesuai dengan turunannya.
Peneltian ini bertujuan untuk mengetahui kelayakan pengembangan bisnis dari usaha yang telah ada sebelumnya, meliputi 5 aspek penelitian diantaranya; Aspek Pasar dan Pemasaran (meliputi: Analisis SWOT, Segmentasi Pasar , Targeting, Positioning, dan Asumsi Proyeksi Permintaan Potensial) , Aspek Teknik dan Teknologi (meliputi: Analisis Lokasi Bisnis, Analisis Luas Produksi, Analisis Layout Lokasi ), Aspek Hukum (meliputi: Akta Pendirian, SIUP, TDP, NPWP), Aspek Keuangan (meliputi: Payback Periode, Net Present Value, Internal Rate of Return, Scenario Case) dan Aspek Sumber Daya Manusia (meliputi: Job Analysis, Job Spesification, Struktur Organisasi, Job Description, Salary, Rencana Pengembangan Karyawan). Populasi pada penelitian ini adalah masyarakat kota Gresik dan sekitarnya yang memiliki perkembangan yang signifikan meliputi pertumbuhan penduduk dan perumahan, sehingga diharapkan dapat menjadi konsumen potensial.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa produk yang sesuai dengan penelitian adalah starterkit produk yang memiliki target konsumen Rumah Tangga, Pelaku Hobbi, Karyawan dan Perusahaan. | en_US |
| dc.language.iso | id | en_US |
| dc.publisher | Universitas Ciputra | en_US |
| dc.subject | Starterkit Hidroponik | en_US |
| dc.subject | Sayuran Organik | en_US |
| dc.subject | Hidroponik | en_US |
| dc.subject | Studi Kelayakan Pengembangan Usaha | en_US |
| dc.title | STUDI KE LAYAKAN PENGEMBANGAN BISNIS PADA USAHA PAGAR SAYURAN ORGANIK | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
| dc.identifier.nidn | 5980822 | |
| dc.identifier.kodeprodi | 61101 | |
| dc.identifier.nim | 50116051 | |
| dc.identifier.dosenpembimbing | CHRISTIAN HERDINATA | |