Show simple item record

dc.contributor.authorSukamto, Hutomo
dc.date.accessioned2025-04-09T04:09:13Z
dc.date.available2025-04-09T04:09:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8085
dc.descriptionSwallow’s nest is a kind of healthy food that is very popular in China. Golden swallow is a swallow’s nest d i str i butor company. This company has es tablished since A pril 2010. This study aims to determaine the factors into consideration consumers when buying swallow’s nest. The population in this study is the swallow’s nest actual buyers, at the amount of 69 people who are the samples of the study. A fter the data are collected, they are then tested for their validity and reliability then perform using exploratory factor analysis. Results have shown that from six variables studied : pr oducts(X1), price(X2), seller(X3), health(X4), service (X5 ) , and appe arance (X6 ) are formed into two factors . The first f actor, which consists of products(X1), price(X2), health(X4), and service(X5) is called by marketing mix factor. The second f actor , which consists of the seller(X3) and appearance(X6 ) is cal led by warranty factor . Marketing mix factor provides a greater contribution to the consideration of consumers when buying swallow’s nest than warranty factor.en_US
dc.description.abstractSarang burung walet adalah salah satu jenis makanan kesehatan yang sangat popular di negeri Cina. Golden Swallow adalah perusahaan yang bergerak di bidang distribusi sarang burung walet. Perusahaan ini mulai menjalankan aktivitasnya pada bula n April 2010. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor - faktor yang menjadi pertimbangan konsumen ketika membeli sarang burung walet. Populasi dalam penelitian ini adalah actual buyer sarang burung walet yang berjumlah 69 orang yang kemudian diambi l untuk menjadi sampel dalam penelitian. Setelah data terkumpul, data kemudian diuji validitas dan reliabilitasnya untuk kemudian dilakukan pengujian menggunakan analisis faktor eksploratori. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dari keenam variabel yang dit eliti yang meliputi p roduk (X 1 ), harga (X 2 ), penjual (X 3 ), kesehatan (X 4 ), pelayanan (X 5 ), penampilan (X 6 ), terbentuklah dua faktor yaitu faktor 1 yang terdiri dari produk (X 1 ), harga (X 2 ), kesehatan (X 4 ), pelayanan (X 5 ) yang dinamakan dengan faktor bauran pemasaran serta faktor 2 yang terdiri dari penjual (X 3 ) dan penampilan (X 6 ) yang dinamakan dengan faktor jaminan. Faktor bauran pemasaran memberikan kontribusi lebih besar terhadap pertimbangan konsumen untuk membeli sarang burung walet daripada faktor ja minanen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectAnalisa Faktor Eksploratorien_US
dc.subjectPertimbangan Konsumenen_US
dc.subjectSarang Burung Waleten_US
dc.subjectExploratory Factor Analysisen_US
dc.subjectConsideration of Consumeren_US
dc.subjectSwallow’s Nesten_US
dc.titleSKRIPSI FAKTOR - FAKTOR YANG MENJADI PERTIMBANGAN KONSUMEN KETIKA MEMBELI SARANG BURUNG WALETen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10108077
dc.identifier.dosenpembimbingMeidiahna Kusuma


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record