Show simple item record

dc.contributor.authorRivany, Raysha Barbara
dc.date.accessioned2025-07-07T04:24:49Z
dc.date.available2025-07-07T04:24:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8254
dc.descriptionService quality and product quality are two factors which have been noted by a number of researchers as the main factors influencing consumer loyalty. This research aims to examine the influence of these two factors on consumer loyalty in the case of Berry Production, a local fashion accessories producer and retailer. The hypothesis that will be examined is as follows : (1) Service and product quality have a joint influen ce on Berry Production consumers, (2) Service quality exercises an influence on Berry Production consumers, (3) Product quality exerts an influence on Berry Production consumers. Respondents in this research are consumers who have purchased Berry Productio n products. There are 110 respondents in total and the sample uses data from 87 respondents chosen through the method of simple random sampling. Data was gathered using a questionnaire and analyzed using analytic regression. The results of this analysis ar e that (1) there is a combined, simultaneous influence from service and product quality in regard to Berry Production consumers’ loyalty. The grade is F totaling 46.703 and with a significant score (probability) of under 0.05, (2) there is a significant in fluence of service quality features such as reliability, empathy, and responsiveness towards Berry Production consumers’ loyalty. It has a t score of 4.640 and significant score of 0.000, and (3) there is an influence from product quality factors such as s pecial features and aesthetic appeal towards Berry Production consumers’ loyalty. It has a t score of 3.244 with significant score of 0.002.en_US
dc.description.abstractKualitas layanan dan kualitas produk merupakan dua faktor yang sudah dibuktikan sejumlah hasil riset sebagai faktor yang memiliki pengaruh terhadap loyalit as konsumen. Berkaitan dengan itu, penelitian ini dilakukan dengan tujuan untuk menguji pengaruh kualitas layanan dan kualitas produk terhadap loyalitas konsumen Berry Production . Hipotesis yang akan diuji adalah : (1) Kualitas layanan dan kualitas produk memiliki pengaruh terhadap loyalitas konsumen Berry Production , (2) Kualitas layanan memiliki pengaruh terhadap loyalitas konsumen Berry Production , (3) Kualitas produk memiliki pengaruh terhadap loyalitas konsumen Berry production . Responden pada peneli tian ini adalah konsumen yang pernah membeli produk Berry Production . Ukuran populasinya sebanyak 110 orang dan sampel yang digunakan adalah sebanyak 87 orang yang dipilih dengan metode simple random sampling . Data dikumpulkan melalui kuesioner dan selanju tnya dianalisa menggunakan analisis regresi berganda. Hasil dari analisis tersebut adalah (1) Ada Pengaruh secara simultan kualitas layanan dan kualitas produk terhadap loyalitas konsumen Berry Production dengan nilai F sebesar 46,703 dan nilai signifikans i (probabilitas) di bawah 0,05 (2) Ada pengaruh kualitas layanan yang terdiri dari reliabilitas, empati dan daya tanggap terhadap loyalitas konsumen Berry P roduction dengan nilai t hitung 4,640 dan angka signifikansi 0,000, (3) Ada pengaruh kualitas produk yang terdiri dari fitur dan estetika terhadap loyalitas konsumen Berry Production dengan nilai t hitung sebesar 3,244 dan angka signifikansi 0,002 .en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKualitas Layananen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectLoyalitas Konsumenen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectProduct Qualityen_US
dc.subjectConsumer Loyaltyen_US
dc.titlePENGARUH KUALITAS LAYANAN DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP LOYALITAS KONSUMEN BERRY PRODUCTIONen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim0107004
dc.identifier.dosenpembimbingEvi Thelia Sari


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record