Show simple item record

dc.contributor.authorRahardjo, Danar Pradipto
dc.date.accessioned2025-07-07T06:38:00Z
dc.date.available2025-07-07T06:38:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8258
dc.descriptionThis study is entitled " The Effect of Advertising And Delivery Cost At PT Jaya Agung Makmur ." The purpose of this study is to determine whether the cost of advertising and d elivery cost simultaneously affect sales and also to determine whether both costs partially influence sales . In this particular study, an explanatory research is being utilized as the methodology . To support the methodology, the financial statement of PT Jaya Agung Makmur from June 2009 to February 2011 is used as the source to extract population and also data sample . By looking at the nature of the data, sales is set to be the dependent variable while advertising and delivery cost are determined to be the independent variable s . By applying multiple linear regression analysis to both variables, it has been indicated that the cost of advertising and shipping costs simultaneously affect the sales with determination coefficient of 7 8.3 %. The remaining 21.7% of the system was caused by other factors not discussed in this reasearch. Advertising cost and shipping cost also have partial effect on sales . That particular statement is supported with the fact that advertising cost has 8 2. 2 % influences on sales while shipping cost influences sales for about 32 . 1 %.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berjudul ”Pengaru h Biaya Advertensi d an Biaya Pengiriman t erhadap Penjualan PT Jaya Agung Makmur . ” Tujuan penelitian in i adalah untuk mengetahui pengaruh biaya advertensi dan biaya pengiriman secara simultan dan secara parsial terhadap penjualan Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian eksplana tori . Populasi dan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah laporan keuangan PT Jaya Agung Makm ur dari bulan Juni 2009 sampai dengan Februari 201 1 . Variabel penelitian yang digunakan adalah variabel terikat berupa penjualan dan variabel bebas berupa biaya adve rtensi dan biaya pengiriman dengan menggunakan analisis regresi linier bergand a . H asil yang didapat kan dari penelitian ini adalah biaya advertensi dan biaya pengiriman berpengaruh secara simultan terhadap penjualan . Besarnya pengaruh biaya advertensi dan biaya pengiriman secara simultan terhadap penjualan adalah sebesar 7 8, 3 % , sedangkan sisanya 21,7% dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini . B iaya advertensi dan biaya pengiriman juga berpengaruh secara parsial terhadap penjualan . Besar koefisien determinasi biaya advertensi adalah 82,2% dan besar koefisien determinas i biaya pengiriman terhadap penjualan adalah 32,1%en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectBiaya Advertensien_US
dc.subjectBiaya Pengirimanen_US
dc.subjectPenjualanen_US
dc.subjectAdvertising Costen_US
dc.subjectShipping Costen_US
dc.subjectSalesen_US
dc.titlePE NGARUH BIAYA ADVERTENSI DAN BIAYA PEN GIRIMAN TERHADAP PENJUALAN PT JAYA AGUNG MAKMURen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10107110
dc.identifier.dosenpembimbingLenny Gunawan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record