Show simple item record

dc.contributor.authorSubianto, Steven
dc.date.accessioned2025-07-21T04:54:37Z
dc.date.available2025-07-21T04:54:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8336
dc.descriptionThis research aims to find out and analyze the variables that influence the purchasing decision in Playmaker and Cak-Cuk shirt. The variables examined in this examination is design (Y1) and product quality (Y2). The four indicators of design demand that the T-shirt colors are interesting, the design is clear, the design line is unique and different, and the texture is not confusing. The quality of the product has three indicators, namely the quality of the pieces, the durability of t-shirt materials, and in accordance with the wishes of consumers, nice and lasting power in terms of fabric as well as screen printing. also consumers feel comfortable using the t-shirt due to perceived quality. Analytical tool used in this study is the analysis of MANOVA. The population in this study are Playmaker and Cak-Cuk customers up to August 2012 which includes 276 subscribers, while the samples used are 73 respondents with the sampling method of stratified sampling. Based on the results of the analysis, it has been made aware that there is no difference between the purchasing decisions of consumers of Playmaker and Cak-Cuk in terms of design. There is also no difference between the purchasing decisions of consumers of Playmaker and Cak-Cuk in terms of product quality and there is no difference between the purchasing decisions of consumers of Playmaker and Cak-Cuk in terms of design and product quality.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis variabel-variabel yang mempengaruhi keputusan pembelian Kaos Playmaker dan Cak-Cuk. Variabel yang diteliti dalam penelitian ini variabel desain (Y1) dan kualitas produk (Y2). Desain memiliki empat indikator yaitu warna dari kaos menarik , bentuk desain jelas, garis desain yang unik dan berbeda dan tekstur desain tidak membingungkan. Kualitas Produk memiliki tiga indikator yaitu kualitas potongan kaos, jahitan, bahan, dan sablon kaos sesuai dengan keinginan konsumen, kaos mempunyai daya tahan yang bagus dalam hal kain maupun sablon, dan konsumen merasa nyaman menggunakan kaos karena adanya kualitas yang dirasakan. Alat analisis yang dipakai dalam penelitian ini adalah analisis MANOVA. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh customer kaos Playmaker dan Cak-Cuk per Agustus 2012 yang berjumlah 276 pelanggan. Sedangkan sampel yang dipakai berjumlah 73 responden dengan teknik pengambilan sampel yaitu metode stratified sampling. Berdasarkan hasil analisis yang telah dilakukan diketahui bahwa Tidak ada perbedaan keputusan pembelian antara konsumen Playmaker dan Cak-Cuk dalam hal desain, tidak ada perbedaan keputusan pembelian antara konsumen Playmaker dan Cak-Cuk dalam hal kualitas produk dan tidak ada perbedaan keputusan pembelian antara konsumen Playmaker dan Cak-Cuk dalam hal desain dan kualitas produk.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectPurchasing Decisionsen_US
dc.subjectPricesen_US
dc.subjectProduct Qualityen_US
dc.titleANALISIS PERBEDAAN KEPUTUSAN PEMBELIAN KAOS PLAYMAKER DAN CAK CUK DALAM HAL DESAIN DAN KUALITAS PRODUKen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10109175
dc.identifier.dosenpembimbingDavid Sukardi Kodrat


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record