Show simple item record

dc.contributor.authorWengel, Steven
dc.date.accessioned2025-07-21T05:55:03Z
dc.date.available2025-07-21T05:55:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8338
dc.descriptionThe research is conducted at Agro Sentosa Raya as the oyster mushroom cultivation in Trawas, Pandaan. Type of research conducted is categorized as causality research. The purpose of this study is to determine the effect of price (X1) and product quality (X2) on purchasing decisions (Y). Population in this study include a total of 77 respondents that are divided into actual buyers and potential buyers. The samples in this study are 65 respondents. The sampling technique of judgmental sampling is the selection of sample by using certain consideration. Respondents selected are the buyers who have conducted transactions in Agro Sentosa Raya or people who have the potential to be consumers in the future who are currently purchasing the product from our competitors. From the results of multiple regression analysis, multiple linear regression equation of Y = -0.206 + 0.642 X1 + 0.428 X2 is achieved. R2 in this study is 72.4%. It can be concluded that the price and quality of the products affect the purchasing decisions as much as 72.4%, while other factors outside of the study contribute 27.6%. It can be concluded that the price and quality of products significantly influence the purchasing decisions of oyster mushrooms.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini dilakukan pada Agro Sentosa Raya sebagai tempat pembudidayaan jamur tiram di Trawas, Pandaan. Jenis penelitian yang dilakukan masuk dalam kategori penelitian kausalitas. Tujuan penelitian ini adalah mengetahui pengaruh harga (X1) dan kualitas produk (X2) terhadap keputusan pembelian (Y). Populasi dalam penelitian ini sebanyak 77 responden dimana responden tersebut terbagi menjadi actual buyer dan potential buyer. Sampel dalam penelitian ini sebanyak 65 responden. Teknik pengambilan sampel menggunakan judgemental sampling yaitu pemilihan sampel dengan menggunakan pertimbangan tertentu. Responden yang dipilih adalah pembeli yang pernah melakukan transaksi di Agro Sentosa Raya atau memiliki potensi untuk menjadi konsumen di masa yang akan datang karena saat ini melakukan pembelian jamur tiram di competitor. Dari hasil analisis regresi berganda didapatkan persamaan regresi linier berganda Y = -0,206 + 0,642X1+ 0,428X2. R2 dalam penelitian ini sebesar 72,4%. Dapat disimpulkan bahwa harga dan kualitas produk berpengaruh terhadap keputusan pembelian sebesar 72,4%. Sedangkan faktor lain di luar penelitian sebesar 27,6%. Dapat disimpulkan bahwa harga dan kualitas produk berpengaruh secara signifikan terhadap keputusan pembelian jamur tiram.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectKeputusan Pembelian Jamur Tiramen_US
dc.subjectPriceen_US
dc.subjectProduct Qualityen_US
dc.subjectPurchase Decision of Oyster Mushroomen_US
dc.titleANALISIS PENGARUH HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN JAMUR TIRAMen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10109266
dc.identifier.dosenpembimbingWina Christina
dc.identifier.dosenpembimbingSonata Christian


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record