Show simple item record

dc.contributor.authorAprilia, Veronica Christina
dc.date.accessioned2025-07-22T02:56:59Z
dc.date.available2025-07-22T02:56:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8348
dc.descriptionThis study aims to determine the effect of promotion and product quality on purchase decisions in Fabricnov. This study discusses the influence of all the independent variables, both simultaneously and partially. This research is quantitative and the type of research is comparative causal. Population which became the object of this study is consumers who have purchased the product Fabricnov at leas t once, which totaled 65 people. Samples given to 40 people with a purposive sampling technique. The data collection technique used was a questionnaire. Analysis of data using multiple linear regression analysis. The results of this study concluded that the promotion and product quality variables have significant effect simultaneously and partially on the purchase decision. Although the promotion is more influential variables (more dominant) than the variable quality of the product on purchase decision.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan mengetahui pengaruh promosi dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian di Fabricnov. Penelitian ini membahas pengaruh semua variabel bebas , baik secara simultan dan parsial. Penelitian ini bersifat kuantitatif dan jenis penelitian ini adalah kausal komparatif . Populasi yang menjadi objek penelitian ini adalah konsumen yang pernah membeli produk Fabricnov minimal satu kali, yaitu berjumlah 65 orang . Sampel yang diambil sebesar 40 orang dengan teknik purposive sampling . Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah kuesioner. Analisis data menggunakan analisis regresi linear berganda . Hasil penelitian ini menyimpulkan bahwa variabel promosi dan kualitas produk berpeng aruh signifikan secara simultan dan secara parsial terhadap keputusan pembelian. Meskipun variabel promosi lebih berpengaruh (lebih dominan) dibandingkan variabel kualitas produk terhadap keputusan pem belianen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectPromosien_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.subjectProduct Qualityen_US
dc.subjectPurchasing Decisionsen_US
dc.titlePENGARUH PROMOSI DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI FABRICNOVen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10109083


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record