Show simple item record

dc.contributor.authorWibowo, Vian Hanggra
dc.date.accessioned2025-07-22T03:25:56Z
dc.date.available2025-07-22T03:25:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8350
dc.descriptionThis study aims to determine the factors that affect customer satisfaction in T - Card. The variables examined in this study are product quality ( X 1 ) and price ( X 2 ) as independent variables and the T - Card customer satisfaction as the dependent variable . Data in this study are analyzed by using a multiple linear regression and the classical assumptions . T he population used in this study a re 45 people who have used the T - Card Company . The sampling technique in this research is saturated sampling , which has another term a s saturated sample census , where all members of the population a re treated member of the sampled. Thus, in this study the number of samples used is as many as 45 people who have used the T - Card Company . Based on the results of the analysis that have been made it is known that both variables which are product quality and price , have simultaneously and partially affect ed customer satisfaction T - Card. The accuracy product quality and price explain t hat t he customer satisfaction variable is 65.9% , judged from the results of the coefficient of determination ( R 2 ) of 0.659.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor yang mempengaruhi kepuasan pelanggan T - Card . Variabel yang diteliti dalam penelitian ini variabel kualitas produk (X 1 ) dan harga (X 2 ) sebagai variabel bebas ( independent) dan kepuasan pelanggan T - Card sebagai variabel terikat ( dependent) . Analisis data yang digunakan menggunakan alat regresi linier berganda dan asumsi klasik. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah 45 orang yang pernah menggunakan Perusahaan T - Card . Pemilihan sampel d alam penelitian ini adalah menggunakan Sampling Jenuh, Istilah lain sampel jenuh adalah sensus, di mana semua anggota populasi dijadikan sampel. Sehingga dalam penelitian ini jumlah sampel yang digunakan adalah sebanyak 45 orang yang pernah menggunakan Per usahaan T - Card . Berdasarkan hasil analisis yang telah dilakukan diketahui bahwa kedua variabel kualitas produk dan harga berpengaruh secara simultan dan parsial terhadap kepuasan pelanggan T-Card. Ketepatan variabel kualitas produk dan harga menjelaskan variabel kepuasan pelanggan adalah sebesar 65,9 %, dilihat dari hasil koefisien determinasi (R 2 ) sebesar 0,659.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectKepuasan Pelangganen_US
dc.subjectProduct Qualityen_US
dc.subjectPriceen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titlePENGARUH KUALITAS PRODUK DAN HARGA TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN T-CARDen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10109047


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record