Show simple item record

dc.contributor.authorFerryanto, Yehezkiel Christian
dc.date.accessioned2025-07-30T08:28:47Z
dc.date.available2025-07-30T08:28:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8468
dc.descriptionThis study aimed to evaluate and design a new Business Model Canvas for Le’Mouste . Le’Mouste is a company engaged in the field of food and beverage, especially frozen catfish that offers different variants of processed catfish. But the start-up phase are still many obstacles faced by Le’Mouste , such as weak distribution channels and difficult to find a reseller. Le’Mouste have not been able to work together with supermarkets so that impede the distribution channels to expand the market. From an operational perspective, Le’Mouste rely fully to one supplier, has not been able to hire an employee because of a lack of venture capital and high raw material costs. In terms of marketing, Le’Mouste not optimal in using social media. Le’Mouste rarely update social media so many people who do not know the product Le’Mouste . Le’Mouste also rarely participate in exhibitions or fairs as a means of marketing. Le’Mouste only rely on door- to -door as a sales and marketing activities. Based on the facts and phenomena occurring globally within the company, it is necessary to evaluate and plan new business models to provide a way out any problems the company. Business Model Canvas is a marketing tool that describes how the company makes, giving, and capture the values of the business is run, the BMC can be used to help evaluate the business model used by the company. Evaluation and design using BMC theoretical basis, information from previous studies, as well as information from internal sources, expert in the field of marketing and similar companies. This study uses qualitative research method using semi- structured interviews as data collection methods. Meanwhile, to test the validity and reliability of the results of the study, researchers used the method of triangulation. Data were obtained from interviews is reduced and analyzed to evaluate the performance of the company and develop new BMC. Results from this study is the evaluation of the weaknesses of each element of BMC and BMC alternative that includes the value proposition, customer segments, customer relationships, channels, key partners, key activities, key resources, revenue streams, and cost structure.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengevaluasi dan merancang Business Model Canvas yang baru untuk Le’Mouste . Le’Mouste merupakan perusahaan yang bergerak dalam bidang food and beverage , khususnya frozen catfish yang menawarkan berbagai varian olahan ikan lele. Namun dalam tahap start up ini masih banyak kendala yang dihadapi oleh Le’Mouste , seperti masalah distribusi yang lemah dan sulit menemukan reseller . Le’Mouste belum mampu bekerja sama dengan supermarket -supermarket sehingga menghambat jalur distribusi untuk memperluas pasar. Dari segi operasional, Le’Mouste bergantung penuh kepada satu supplier , belum mampu memperkerjakan seorang tenaga kerja karena minimnya modal usaha, dan biaya bahan baku yang tinggi. Dari segi pemasaran, Le’Mouste kurang optimal dalam menggunakan sosial media. Le’Mouste jarang meng update sosial media sehingga banyak masyarakat yang belum mengenal produk Le’Mouste . Le’Mouste juga jarang mengikuti pameran atau bazar sebagai sarana pemasaran. Le’Mouste hanya mengandalkan door- to -door sebagai kegiatan penjualan dan pemasaran. Berdasarkan fakta dan fenomena yang terjadi secara global dalam perusahaan, maka perlu dilakukan evaluasi dan perencanaan model bisnis baru untuk memberikan jalan keluar setiap masalah perusahaan. Business Model Canvas adalah alat pemasaran yang mendeskripsikan bagaimana perusahaan membuat, memberi, dan menangkap nilai-nilai dari bisnis yang dijalankan, maka BMC dapat digunakan untuk membantu mengevaluasi model bisnis yang digunakan perusahaan. Evaluasi dan perancangan ini menggunakan landasan teori seputar BMC, informasi dari penelitian terdahulu, serta informasi dari internal perusahaan, expert dibidang pemasaran dan perusahaan sej enis. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif yang menggunakan wawancara semi-terstruktur sebagai metode pengumpulan data. Sedangkan untuk menguji validitas dan reliabilitas hasil penelitian, peneliti menggunakan metode triangulasi sumber. Data yang didapatkan dari wawancara direduksi serta dianalisis untuk mengevaluasi kinerja perusahaan dan menyusun BMC baru. Hasil dari penelitian ini adalah evaluasi kelemahan setiap elemen BMC dan alternatif BMC yang meliputi value proposition, customer segments, customer relationships, channels, key partners, key activities, key resources, revenue streams, dan cost structureen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectBusiness Model Canvasen_US
dc.subjectFood and Beverageen_US
dc.subjectEvaluasien_US
dc.subjectPerancangan Model Bisnisen_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectDesign Business Modelsen_US
dc.titleEVALUASI MODEL BISNIS LE’MOUSTE DENGAN PENDEKATAN BUSINESS MODEL CANVASen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim1011204
dc.identifier.dosenpembimbingDamelina B. Tambunan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record