Show simple item record

dc.contributor.authorArpi, Erwina Ma
dc.date.accessioned2025-09-16T08:12:29Z
dc.date.available2025-09-16T08:12:29Z
dc.date.issued2012-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8586
dc.descriptionThe purpose of making this research is to understand the effects of electrical anten na’s quality and price on customer’s buying decision in Banjarmasin, and to understand which variable has the most influence on customer’s buying decision. The variables which are being researched are product quality, price and customer’s buying decision in Banjarmasin. The participants for this research are Hera Electrik’s customers. The population are 121 customers in total and the samples are 55 customers. The technique used in choosing a customer is judgment sampling, where participants are chosen be cause of a specific criterion, which requires the customer to be the last user of the antenna. The analysis models used in this research are multiple linear regression models. These models are applied to all 55 participants. The final result of this research shows that product’s quality and price are partly and simultaneously influential in customer’s buying decision. Overall, the product’s quality has the most significant impact on customer’s buying decisionen_US
dc.description.abstractTujuan dibuatnya penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kualitas produk dan harga terhadap keputusan pembelian antena listrik di Banjarmasin dan variabel yang memiliki pengaruh paling besar terhadap keputusan pembelian antena Hera Elektri k. Variabel yang diteliti dalam penelitian ini adalah kualitas produk, harga, dan keputusan pembelian antena listrik di Banjarmasin. Populasi penelitian ini diambil dari pembeli antena di toko grosir pelanggan Hera Elektrik yang berjumlah 121 orang dan sa mpel yang diteliti sebanyak 55 orang. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan judgment sampling dimana sampel yang diambil berdasarkan kriteria khusus yaitu pembeli dari antena haruslah pengguna akhir dari produk antena tersebut. Model analisis yang digunakan adalah model analisis regresi linear berganda dengan menggunakan 55 data responden kuesioner. Hasil akhir dari penelitian ini menunjukkan bahwa kualitas produk dan harga baik secara simultan maupun parsial memiliki pengaruh terhadap keputusan pembelian. Kualitas produk memiliki pengaruh paling dominan terhadap keputusan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectProduct's Qualityen_US
dc.subjectPriceen_US
dc.subjectBuying Decisionen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.titlePengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Antena Listrik di Banjarmasinen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.dosenpembimbingWidjaja Hartono


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record