Show simple item record

dc.contributor.authorHENDRAWAN, ALVIN ALVIANDI
dc.date.accessioned2025-11-17T08:25:38Z
dc.date.available2025-11-17T08:25:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8643
dc.descriptionThe Covid-19 pandemic has changed people's lifestyles to pay more attention to their health. One of the factors that affect health is food, healthy food consists of various types, one of which is organic food which has a good projected market growth in Indonesia until 2026 of 6%. This research was conducted to determine the factors that influence the willingness to pay for organic food products in Denpasar. The number of respondents in this study was 210 respondents using purposive sampling method. The criteria for respondents in this study are those who live in Denpasar and have purchased organic food products at least once. This research is a quantitative study with a confirmatory factor analysis method using SMART PLS 3.0. Based on the findings of this study, the factors that influence the willingness to pay for organic food products are consumer knowledge, social media marketing, price fairness, perceived value and customer satisfaction.en_US
dc.description.abstractPandemi covid-19 merubah gaya hidup masyarakat menjadi lebih memperhatikan kesehatannya. Salah satu hal yang menjadi faktor yang mempengaruhi kesehatan adalah makanan, makanan sehat terdiri dari berbagai jenis yang salah satunya adalah makanan organik yang memiliki proyeksi pertumbuhan pasar yang baik di Indonesia hingga tahun 2026 sebesar 6%. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi willingness to pay produk makanan organik di Denpasar. Jumlah responden dalam penelitian ini sebanayk 210 responden dengan menggunakan metode purposive sampling. Kriteria dalam responden dalam peneltian ini adalah yang berdomisili di Denpasar dan pernah membeli produk makanan organik minimal 1 kali. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan metode analisa faktor konfirmatori menggunakan SMART PLS 3.0. Berdasarkan temuan dari penelitian ini faktor yang mempengaruhi willingness to pay produk makanan organik adalah consumer knowledge, social media marketing, price fairness, perceived value, dan customer satisfaction.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS CIPUTRA SURABAYAen_US
dc.subjectwillingness to payen_US
dc.subjectProduk Makanan Organiken_US
dc.subjectDenpasaren_US
dc.subjectOrganic Food Productsen_US
dc.titleANALISA FAKTOR WILLINGNESS TO PAY PRODUK MAKANAN ORGANIK DI DENPASARen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim0106011910027
dc.identifier.dosenpembimbingChristina Sudyasjayanti


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record